فشار شدید اعتصابات سراسری بر اقتصاد فرانسه ، رشد مالی فرانسه منفی شد

به گزارش مجله تار و سه تار، برگزاری شنبه های اعتراض و اعتصابات سراسری در فرانسه باعث شده در سه ماهه پایانی سال 2019 و برای نخستین بار از زمان ریاست جمهوری امانوئل مکرون، اقتصاد فرانسه رشد منفی را تجربه کند.

فشار شدید اعتصابات سراسری بر اقتصاد فرانسه ، رشد مالی فرانسه منفی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی بروشور ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، فرانسه که یکی از بزرگترین اقتصاد های اتحادیه اروپا محسوب می گردد نتوانسته است انتظارات مربوط به رشد فراوری ناخالص داخلی را برآورده نموده و برای نخستین بار از زمان ریاست جمهوری امانوئل مکرون در سه ماهه پایانی سال 2019 رشد منفی را تجربه نموده است.

بر اساس آمار منتشر شده از دفتر آمار ملی فرانسه در حالی که در سه ماهه جولای تا سپتامبر اقتصاد فرانسه رشد 0.3 درصدی را تجربه کرد در سه ماهه پایانی سال 2019 رشد مالی این کشور 0.1 درصد منفی شده است.

این سازمان در حالی رشد منفی اقتصاد فرانسه را مختصر ارزیابی نموده است که این رقم بسیار کمتر از رشد مورد انتظار 0.2 درصدی برای دوره مذکور است.

با در نظر دریافت رشد منفی 0.1 درصدی اقتصاد فرانسه در سه ماهه پایانی امسال اقتصاد این کشور در مجموع برای سال 2019، نزدیک 1.2 درصد رشد نموده که نسبت به سال گذشته 0.5 درصد پایین تر بوده است.

دلیل کاهش رشد مالی فرانسه کاهش صادرات و واردات این کشور بوده است.

از سوی دیگر میزان انبارداری شرکت ها نیز کاهش یافته و این بدان معناست که شرکت ها در فرانسه به جای افزایش فراوری به سمت استفاده از موجودی انبار های خود روی آورده اند.

اعتراضات مدنی گسترده علیه سرمایه داری هم یکی دیگر از دلایل کاهش رشد مالی این کشور بوده است.

انتظار می رود اعتصابات سراسری در این کشور 0.1 درصد از رشد مالی این کشور را پایین آورده باشد.

ایتالیا هم به عنوان سومین اقتصاد برتر حوزه یورو برای سه ماهه پایانی سال گذشته نتایج ضعیفی را به ثبت رسانده است.

در این دوره رشد مالی ایتالیا 0.3 درصد کاهش یافته که بدترین عملکرد از سال 2013 تا به امروز به شمار می رود.

رشد مالی منفی فرانسه و ایتالیا به عنوان دو اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا نگرانی ها نسبت به سلامت مالی اروپا همزمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را تشدید نموده است.

در عین حال اطلاعات دفتر آمار رسمی اتحادیه اروپا اعلام نموده است که رشد مالی کل کشور های حوزه یورو نسبت به سال گذشته برای سال 2019 تنها یک درصد رشد نموده است.

عملکرد مالی تمام کشور های اتحادیه اروپا و کشور های حوزه یورو برای سه ماهه پایانی سال 2019 ضعیف بوده است چرا که هم برای اتحادیه اروپا و هم برای حوزه یورو رشد مالی 0.1 درصدی ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 678

به "فشار شدید اعتصابات سراسری بر اقتصاد فرانسه ، رشد مالی فرانسه منفی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار شدید اعتصابات سراسری بر اقتصاد فرانسه ، رشد مالی فرانسه منفی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید