قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران خودرو

به گزارش مجله تار و سه تار، معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو، از برنامه توسعه صادرات قطعه خودرو اطلاع داد و گفت: صادرات قطعه از جمله قطعات یدکی و ریخته گری به بازار های فعلی و جدید، در دستور کار سال جاری ایران خودرو قرار گرفته است؛ همچنین توسعه صادرات خدمات مهندسی از دیگر اهداف صادراتی ایران خودرو در سال 1400 است.

قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران خودرو

به گزارش ایکوپرس، کیانوش پورمجیب از تدوین برنامه های گسترده کوتاه مدت برای توسعه بازار صادراتی ایران خودرو اطلاع داد و بیان نمود: به دنبال دریافت استاندارد صادراتی به بازار بعضی کشور ها هستیم؛ استاندارد محصولات ایران خودرو از جمله تارا، دنا پلاس اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس با سطح استاندارد بسیاری از کشور ها مطابقت دارد و به این ترتیب فرآیند صادرات با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: محصولات ایران خودرو به واسطه اقدامات توسعه ای، قابلیت صادرات به کشور های مختلف را یافته اند که در این زمینه اقدامات مختلفی از جمله افزایش صادرات به کشور های هدف فعلی و توسعه بازار در مناطق جدید در دستور کار قرار گرفته است.

پورمجیب، بازار کشور های سنگال، عراق، سوریه و کشور های اوراسیا و به طور خاص کشور های عضو این اتحادیه را از جمله اهداف صادراتی ایران خودرو دانست و اضافه کرد: در صدد توسعه حضور در بازار های آفریقا هستیم.

وی همچنین افزایش فراوری در سایت ایران خودرو در کشور آذربایجان را از دیگر برنامه های حوزه صادرات برشمرد و بیان نمود: به دنبال برطرف موانع صادراتی و حضور پر رنگ محصولات ایران خودرو در بازار های جهانی هستیم که تحقق اهداف ترسیم شده، احتیاجمند حمایت از سوی نهاد های مرتبط است.

پورمجیب، با تاکید بر نگاه صادراتی در فراوری قطعه و خودرو توضیح داد: باید زنجیره ارزش خودرو، صادرات محصول را به عنوان الزامی برای توسعه در نظر بگیرند تا به سمت جهانی شدن و فراوری محصول رقابت پذیر با کیفیت جهانی گام برداریم.

وی تامین منابع ارزی از محل صادرات را از نتایج و دستاورد های توسعه صادرات دانست و اعلام کرد: به این ترتیب به بالانس ارزی و نیز کاهش احتیاج ارزی به منابع بانک مرکزی خواهیم رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1565

به "قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید