ماجرای واریز نشدن سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟

به گزارش مجله تار و سه تار، سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی هنوز واریز نشده است. سامانه سماس که قرار بود به وسیله وزارت کشور به منظور استعلام سهمیه و اعتبار سوخت فعال گردد، هنوز فعال نشده است. اطلاعات رانندگان همچنان به صورت دستی منتقل می گردد.

ماجرای واریز نشدن سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟

خبرنگاران - پس از آغاز مجدد سهمیه بندی بنزین در آبان ماه سال 1398، قرار بر این شد که برای آژانس ها و تاکسی های اینترنتی هم مانند سایر خودروها، سهمیه ای در نظر گرفته شود.

یعنی قرار بر این بود که سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی، علاوه بر سهمیه 60 لیتری که همچون خودرو های شخصی می گیرند، به صورت اعتباری و بر اساس پیمایش هم، سهمیه ای دریافت نمایند. مقدار این پیمایش باید ابتدا به تایید وزارت کشور برسد و سپس به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اطلاع داده شود.

واریز سهمیه اسفندماه در اردیبهشت!

هفتم اردیبهشت ماه سال جاری، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور از واریز سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی اطلاع داد و گفت: ما به التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت اسفند ماه 733 هزار خودروی حمل و نقل عمومی با کاربری مختلف از جمله آژانس تاکسی تلفنی (زیر نظر شهرداری ها و صنفی)، تاکسی های اینترنتی، تاکسی های فرودگاهی و ویژه، تاکسی های شهر های بدون صندلی CNG، تاکسی های برون شهری، ناوگان تحت پوشش آرامستان ها، راهبران آموزش و پرورش و پیک موتوری واریز شد.

او اضافه نمود: سهمیه اسفند ماه ناوگان اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان است که در هفتم اردیبهشت ماه به حساب رانندگان واریز شده است.

ضامنی در رابطه با نحوه استفاده از این اعتبار بیان نمود: اعتبار فوق در تمام کارت های بانکی رانندگان شارژ می شود و آن ها صرفا در زمان سوختگیری می توانند از هر یک از کارت های بانکی خود، به منظور پرداخت هزینه سوخت در صندلی استفاده نمایند.

او در ادامه گفت: رانندگان جهت اطلاع از مقدار اعتبار تخصیصی می توانند با مراجعه به سامانه ملی اطلاعات سفر سماس از مقدار اعتبار واریزی به کارت خود در هر ماه و بعلاوه تاریخچه استفاده از این اعتبار آگاه شوند.

منبع: بیت ران
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1658

به "ماجرای واریز نشدن سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای واریز نشدن سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید