مردم به کدام رهبران دنیا اعتماد دارند؟

به گزارش مجله تار و سه تار، مرکل بالاترین و ترامپ در کمترین سطح از اعتماد مردم دنیا قرار دارند. براساس نظرسنجی های موسسه پیو تنها 41 درصد از مردم بریتانیا، 31 درصد از مردم فرانسه و 26 درصد از مردم آلمان نظر مساعدی به آمریکا نشان داده اند.

مردم به کدام رهبران دنیا اعتماد دارند؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها کشورش را قدرتمندترین کشور دنیا نامیده است اما براساس نظرسنجی و تحقیقات موسسه غیرحزبی و فراجناحی پیو (Pew) در 13 کشور دنیا، ترامپ کار زیادی برای نمایش تصویر قدرتمند از آمریکا انجام نداده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، در بسیاری از کشورهای اروپایی درصد مردمی که تصویر مثبتی از آمریکا داشته اند به کمترین میزان خود در 20 سال گذشته رسیده است.

براساس نظرسنجی های موسسه پیو تنها 41 درصد از مردم بریتانیا، 31 درصد از مردم فرانسه و 26 درصد از مردم آلمان نظر مساعدی به آمریکا نشان داده اند. این آمار کمترین میزان پس از سال 2003 به شمار می آید.

ترامپ کمتر از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مورد اعتماد مردم واقع شده است

نمودار بی بی سی درصد اعتماد یا بی اعتمادی مردم به رهبران مختلف دنیا را نشان می دهد.

در این رده بندی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا بیش از دیگر رهبران دنیا مورد اعتماد مردم قرار داشته اند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، شی جین پینگ رئیس جمهور چین و دونالد ترامپ در رده های بعدی قرار دارند.

این نمودار درصد اعتماد یا بی اعتمادی مردم به رهبران دنیا را نشان می دهد

منبع: موسسه تحقیقاتی پیو. مطالعه دنیای تابستان سال 2020

این آنالیز با پرسش از شرکت کنندگانی از استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا اجرا شده است.

واکنش آمریکا در ساماندهی شیوع کرونا یکی از اساسی ترین موضوعات این نظرسنجی بوده است. تنها 15 درصد از شرکت کنندگان این تحقیق بین ماه های تیر و مرداد امسال عملکرد آمریکا را در روبرو با ویروس کرونا خوب تلقی کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1203

به "مردم به کدام رهبران دنیا اعتماد دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم به کدام رهبران دنیا اعتماد دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید