نشست های علمی پژوهشی هنر دیجیتال برگزار می شود

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، سلسله نشست های علمی، پژوهشی با موضوع هنر دیجیتال به منظور بررسی، تبیین و شناسایی هر چه بیش تر هنر دیجیتال و در چارچوب برنامه های نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال، در روزهای 25، 26 و 29 خردادماه سال جاری و در محل فرهنگستان هنر برگزار می شود.

نشست های علمی پژوهشی هنر دیجیتال برگزار می شود

هدف از برگزاری این نشست ها ارائه چشم اندازی نظری و عملی از این حوزه هنری است تا بتوان پژوهشی بنیادی و ادامه دار را در راستای شناخت هرچه بیش تر آن در داخل کشور، رقم زد.

برنامه این نشست ها هر روز در قالب سه بخش سخنرانی ، یک تجربه و پنل مصاحبه ارائه می شود. محور برنامه های نشست روز نخست، هستی شناسی هنر دیجیتال، نشست روز دوم، فناوری دیجیتال در هنر و نشست روز سوم، هنر دیجیتال، آسیب های اجتماعی است.

در این نشست سه روزه، سیامک دل زنده هنرمند و پژوهشگر با موضوع هنر دیجیتال: ناسازه ها و انحراف اپیستمیک مفاهیم، عبدالحسین لاله، پژوهشگر سینما و عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر با موضوع گفتمان هنر در گذر از آنالوگ به دیجیتال و یونس سخاوت متخصص علوم رایانه ای و مدرس دانشگاه با موضوع هنر طراحی بازی های جدی برای تغییر رفتارها سخنرانی می کنند.

در بخش مصاحبه نیز، سه پنل با موضوعات پرسش از هنر دیجیتال، هنر دیجیتال: حال و آینده، و هنر دیجیتال، آسیب های اجتماعی ارائه می شود.

بخش یک تجربه نیز با عناوین حق انتخاب در بازسازی حقیقت توسط سهیلا گلستانی، بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر، هارمونی توسط حسین مهاجر و جلال هاشمی، هنرمندان رسانه های نوین و فرصت ها و فرصت سازان و مخاطبان نو در جهان دیجیتال توسط شیوا مقانلو و متین ایزدی، هنرمندان و مدرسان دانشگاه ارائه خواهد شد.

این نشست های علمی پژوهشی از ساعت 14 تا 20، در سالن کنفرانس فرهنگستان هنر، برگزار می شود. حضور در در نشست ها آزاد است و به شرکت کنندگان گواهی شرکت داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 181

به "نشست های علمی پژوهشی هنر دیجیتال برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست های علمی پژوهشی هنر دیجیتال برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید