وجود 400 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وجود 400 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران اطلاع داد.

وجود 400 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایسنا، اسماعیل نجار در مانور مشترک مدیریت بحران استان تهران با اشاره به بروز 170 هزار حریق در کشور به صورت سالانه گفت: زحمت اطفای این حریق بر عهده آتش نشانان است امروز آتش نشانان با آمادگی جسمی و دانشی که کسب کردند به همراه امکانات و تجهیزات فراهم شده صندلی ویژه و قابل تقدیری را کسب کردند.

وی اضافه نمود: امروز پایگاه های آتش نشانی نسبت به گذشته افزایش یافته و در پی آن موقع رسیدن به حریق نیز کاهش پیدا نموده است.

به گفته وی، در حادثه پلاسکو 16 آتش نشان فداکار و جان بر کف جان خودرا فدا کردند تا علاوه بر کوشش برای اطفای حریق نسبت به دور کردن مردم از صحنه حادثه نیز اقدام نمایند.

وی ادامه داد: امروز درزمان آرامش مردم ایران باید به مسائل ایمنی توجه داشته باشند نباید تنها در زمان بروز حادثه انتظار داشت که در کمترین زمان ممکن آتش نشانان به محل حادثه برسند و از این طریق خسارات جانی و اقتصادی کاهش پیدا کند.

وی تاکید نمود: آیا امروز در منازل شهروندان تهرانی کپسول های اطفای حریق وجود دارد و آموزش های لازم برای اطفای حریق های کوچک را مردم دیده اند؟ آیا می توانند همه اعضای خانواده از این کپسول ها استفاده نمایند. بی تردید باید تمام اعضای خانواده بتوانند از این کپسول ها در جهت اطفای حریق در منازل استفاده نمایند تا ضمن جلوگیری از گسترش آتش سوزی از وقوع حوادث تلخ جلوگیری گردد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دربخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر این که هر یک از شهروندان باید یک آتش نشان باشند تا از بروز حریق های عظیم جلوگیری گردد، اضافه نمود: در این جهت رسانه ها می توانند نقش آفرین باشند و با ارائه آموزش های اولیه به مردم از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری نمایند.

وی تاکید نمود: باید از پلاسکو درس بگیریم در حالی که در تهران 400 ساختمان شرایط مشابه پلاسکو را دارند باید همه به نکات ایمنی توجه کنیم. حادثه پلاسکو روح و روان ملت را دچار آشفتگی کرد. ده ها دوربین، جابجایی یک تکه آهن را در معرض دید جهانی قرار دادند. در حالی که چند هفته بعد درحادثه ای مشابه در کشور انگلیس و آتش سوزی ساختمانی تنها اخبار کمی منتشر شد؛ لذا انتظار می رود همه در جهت ایجاد ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث به وظایف خود عمل کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ضمن تقدیر از برگزاری مانور مشترک ستاد مدیریت بحران استان تهران گفت: در روز های سخت حادثه پلاسکو کوشش ها و یاری های آتش نشانان از سراسر استان برای یاری را فراموش نمی کنیم و قدردان این یاری ها هستیم.

وی اضافه نمود: بی تردید موضوع ایمنی شهر ها باید در دستور کار قرار گیرد. باید در زمینه ارتقاء فرهنگ شهروندان در جلوگیری از حوادث و برخورد با آن ها کوشش کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم به روز رسانی تجهیزات تاکید نمود و اضافه نمود: باید تجهیزات را مدام با کوشش درون سازمانی و مسوولین کشور به روز رسانی کنیم و مهمترین سرمایه آتش نشانان اعتماد و رضایتمندی مردم است که باید در جهت حفظ آن کوشش کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1123

به "وجود 400 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 400 ساختمان مشابه پلاسکو در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید