پروتئین آب پنیر با خواصی معجزه آسا در سلامتی

به گزارش مجله تار و سه تار، آب پنیر علاوه بر 9 آمینواسید مهم، حاوی بتالاکتوگلوبولین، آلفالاکتوآلبومین، آلبومین سرم گاو و ایمونوگلوبین ها است.

پروتئین آب پنیر با خواصی معجزه آسا در سلامتی

آب پنیر یکی از محصولات جانبی فراوری پنیر یا ماست است، درنتیجه برخی از خواص شیر را حفظ می نماید که طی فرایند فراوری پنیر از دست می فرایند. در سال های اخیر آب پنیر و پروتئین های موجود در آن توجه زیادی را به خود جلب نموده اند. خبرنگاران در این مطلب، به آنالیز خواص آب پنیر می پردازد.

خواص آب پنیر

برخی از فواید احتمالی پروتئین آب پنیر عبارت اند از:

آب پنیر برای بدنسازی و رشد عضله

حجم عضله یکی از شاخص های مهم سلامت عمومی است. با افزایش سن حجم عضلات کم می گردد، در نتیجه احتمال تجمع چربی و ابتلا به بیماری های مزمن افزایش می یابد. از طرفی پروتئین برای حفظ یا افزایش حجم عضله لازم است.

آب پنیر غنی از آمینواسید شاخه دار لوسین است که به تقویت رشد عضله یاری می نماید. پروتئین آب پنیر در مقایسه با سایر مکمل های پروتئینی مثل کازئین یا سویا برای تقویت عضله مناسب تر است.

کاهش التهاب

پروتئین آب پنیر ممکن است با کاهش التهاب، علائم برخی بیماری های مزمن را کاهش دهد. التهاب مزمن با تعدادی از مسائل مثل بیماری قلبی، دیابت، بیماری التهابی روده و آرتروز مرتبط است.

کاهش اندازه کلسترول

بر اساس مطالعات تازه، پروتئین آب پنیر ممکن است به کاهش کلسترول یاری کند، به خصوص کاهش کلسترول بد یا ال.دی.ال (LDL). کلسترول بالا با خطر سکته مغزی و حمله قلبی همراه است، بنابراین کاهش آن به محدوده طبیعی می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

منبعی غنی از پروتئین با کیفیت

پروتئین آب پنیر حاوی تمام آمینواسیدهای لازم است و از سایر پروتئین ها بهتر هضم و به سرعت جذب سیستم گوارشی می گردد. به همین علت یکی از برترین منابع پروتئینی موجود است و بین بدنسازان و ورزشکاران پرطرفدار است.

احتمال درمان دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 نوعی بیماری مزمن است که با قند خون بالا و اختلال عملکرد انسولین شناخته می گردد. به نظر می رسد پروتئین آب پنیر در تعدیل قند خون، افزایش اندازه انسولین و حساسیت به آن نقش دارد.

ایجاد احساس سیری و کاهش وزن

برخی از غذاها احساس سیری بیشتری به ما می دهند که معمولا به علت درشت مغذی های درون آن ها است. پروتئین های مختلف سیری یکسانی ایجاد نمی نمایند. به نظر می رسد پروتئین آب پنیر از سایر پروتئین ها مثل کازئین یا سویا احساس سیری بیشتری ایجاد می نماید.

بهبود آسم

پروتئین آب پنیر سیستم ایمنی بچه ها مبتلا به آسم را تقویت می نماید. بر اساس پژوهشی، پاسخ سیستم ایمنی بچه ها مبتلا به آسمی که 1 ماه روزانه 2 بار 10 میلی گرم پروتئین آب پنیر مصرف کردند، بهبود یافت.

موارد استفاده آب پنیر

از آب پنیر می توانید در تهیه خوراکی ها و نوشیدنی های زیر بهره ببرید:

  • تهیه پاستا، سیب زمینی، بلغور جوی دوسر، برنج
  • اضافه کردن به سوپ و خورشت
  • اضافه کردن به اسموتی های خانگی
  • کیک (به جای آب یا شیر)
  • تهیه لیموناد

توصیه می کنیم برای بهره مندی از خواص آب پنیر آن را به صورت خانگی تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب ترکیب جادویی و راحتی که چربی سوزی را بالا می برد را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2012

به "پروتئین آب پنیر با خواصی معجزه آسا در سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتئین آب پنیر با خواصی معجزه آسا در سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید