پنس از کوشش جمهوریخواهان برای تغییر نتیجه انتخابات استقبال کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا، در بیانیه ای از اقدام شماری از جمهوریخواهان کنگره که قصد دارند در جلسه 6 ژانویه (17 دی)، پیروزی جو بایدن دموکرات را در انتخابات 2020 به چالش بکشند؛ استقبال کرد.

پنس از کوشش جمهوریخواهان برای تغییر نتیجه انتخابات استقبال کرد

در بخشی از این بیانیه می خوانیم: معاون رئیس جمهور در دغدغه میلیون ها آمریکایی که از بابت بی نظمی ها و تخلفات انتخاباتی نگران هستند؛ سهیم است.

این نخستین اظهارنظر مبسوط پنس در باب جلسه ای است که طی آن، وی در مقام رئیس سنا، در اقدامی تشریفاتی، نتیجه الکترال کالج را که با 306 رای به نفع بایدن است؛ رسماً تائید خواهد نمود.

این بیانیه یک روز بعد از رد دادخواست شماری از جمهوریخواهان مبنی بر تنفیذ اختیار عمل به پنس برای عدم تائید پیروزی بایدن، صادر شد.

سکوت پنس طی دو ماهی که از انتخابات آمریکا می گذرد، موجب دلخوری هواداران ترامپ شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که دست کم 140 عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان، طی جلسه 6 ژانویه کنگره، پیروزی او را به چالش خواهند کشید.

این در حالی است که گروهی از سناتورهای جمهوریخواه به رهبری تد کروز سناتور تگزاس نیز در نظر دارند فرایند تائید نتیجه انتخابات را به تاخیر بیاندازند و با تائید پیروزی جو بایدن مخالفت نمایند.

البته، بعید به نظر می رسد که معترضان بختی برای جلوگیری از تائید پیروزی بایدن داشته باشند.

در بهترین حالت آنها می توانند فرایندی را که به طور معمول یک ساعت زمان می برد؛ 12 ساعت تا یک روز به تاخیر بیندازند.

با توجه به اکثریت دموکراتها در مجلس نمایندگان، احتمال موافقت این نهاد با اعتراض های مطرح شده در عمل وجود ندارد. در مجلس سنا نیز معترضان باید بتوانند موافقت کل سناتورهای جمهوریخواه را جلب نمایند. این در حالی است که شماری از سناتورهای جمهوریخواه از جمله میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا، پیروزی جو بایدن را تبریک گفته اند. در نتیجه، همراهی آنها با معترضان بعید به نظر می رسد. با این حال، معترضان حتی در صورت رای موافق مجلس سنا، باز به رای مجلس نمایندگان احتیاج خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1356

به "پنس از کوشش جمهوریخواهان برای تغییر نتیجه انتخابات استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنس از کوشش جمهوریخواهان برای تغییر نتیجه انتخابات استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید