خبرنگاران وزیر حمل ونقل دولت ترامپ استعفا کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، نیویورک- خبرنگاران- وزیر حمل و نقل دولت ترامپ که همسر میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه در سنای فعلی آمریکاست، در اعتراض به شورش روز چهارشنبه، از سمت خود استعفا کرد.

خبرنگاران وزیر حمل ونقل دولت ترامپ استعفا کرد

به گزارش خبرنگاران، الین چائو روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی همکاران عزیز وزارت حمل و نقل: دیروز ، کشور ما در پی فراخوانی که رئیس جمهوری صادر کرد، یک حادثه دردناک و کاملا اجتناب پذیر را از سوی طرفداران وی به ساختمان کنگره شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: همانطور که مطمئن هستم در خصوص بسیاری از شما رخ داده است، من را عمیقا آزار داده است به گونه ای که نمی توانم با آن کنار بیایم.

وزیر حمل و نقل دولت ترامپ که انتقادهای فراوانی به عملکرد وی مطرح است، ادامه داد: من استعفای خود را به عنوان وزیر حمل و نقل در ایالات متحده اعلام می کنم که از روز دوشنبه ، 11 ژانویه 2020 اجرا خواهد شد.

چائو همچنین گفت با پیت بوتیجج گزینه رئیس جمهوری منتخب برای این وزارت خانه همکاری خواهد نمود.

کنگره آمریکا بامداد پنج شنبه به وقت محلی، 306 رای گزینشگران جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری و کامالا هریس به عنوان معاون وی را تایید کرد.

الکساندریا اوکازیو کورتز در واکنش به این استعفا نوشت: در این مرحله، استعفا کمی بیشتر برای حفظ خود است.

وی تاکید نمود: اگر چائو به شدت نسبت به وقایع دیروز اعتراض دارد، باید در هیات دولت کوشش کند تا متمم 25 قانون اساسی را به کار بگیرد نه اینکه جایگاه که به او اجازه این کار را می دهد، ترک کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1363

به "خبرنگاران وزیر حمل ونقل دولت ترامپ استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر حمل ونقل دولت ترامپ استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید