چشیدن طعم غذاهای محلی امارات را در جام ملت های آسیا از قلم نیاندازید!

به گزارش مجله تار و سه تار، بازی های جام ملت های آسیا تا چند روز دیگر در کشور امارات شروع خواهد شد و مطمئنا گردشگران زیادی از کشورمان برای دیدن این مسابقات به این کشور سفر خواهند کرد. امارات یکی از توریستی ترین کشورهای خاورمیانه است که دیدنی های فراوانی دارد. اما علاوه بر مسابقات فوتبال و بازدید از نقاط دیدنی این کشور چشیدن طعم غذاهای محلی این کشور نیز خالی از لطف نیست.

چشیدن طعم غذاهای محلی امارات را در جام ملت های آسیا از قلم نیاندازید!

امتحان کردن غذاهای محلی هر کشور بخشی جدانشدنی از سفرهای خارجی است. با ما همراه باشید تا سری بزنیم به دنیای غذاهای خوش مزه امارات.

جام ملت های آسیا را ببینید و غذاهای خوشمزه امارات را بچشید!

شاکشوکا (Shakshuka)

پیشنهاد اول ما برای علاقه مندان به غذاهای گیاهی است. شاکشوکا نوعی املت است که با تخم مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان و سیر درست می شود و به دلخواه از سبزیجات نیز در آن استفاده می شود.

شاورما (Shawarma)

شاورما اما بیشتر مخصوص کسانی است که به گوشت علاقه دارند. این غذا که در اصل مربوط به کشور روسیه است چیزی شبیه به کباب ترکی است. معمولا می توانید از بین گوشت گوساله، مرغ و ماهی یکی را برای ساندویچ تان انتخاب کنید. علاوه بر گوشت مخلفات دیگری نیز در نانی به نام پیتا پیچیده می شود تا ساندویچ شما آماده شود.

کوشاری (Kushari)

سومین پیشنهاد ما به شما یک غذای معروف عربی به نام کوشاری است که اصل آن به مصر برمی شود. این غذا با ترکیب برنج و ماکارونی تهیه می شود. عدس، نخود، سس گوجه فرنگی و پیاز نیز به غذا اضافه می شوند تا این غذای خوش مزه آماده شود.

غذاهای دریایی

امارات مکان خوبی برای امتحان کردن غذاهای دریایی است. غذاهایی که البته معمولا گران قیمت هستند و در رستوران های مجلل می توانید آن ها را امتحان کنید. از میان غذاهای دریایی لابستر و هشت پا از غذاهای پرطرفدار و گران قیمت هستند.

مچبوس (Machboos)

در میان غذاهای عربی غذاهایی نزدیک به ذائقه ما ایرانیان نیز وجود دارد که مچبوس یکی از آن هاست. چیزی شبیه به چلو مرغ خودمان که البته تفاوت هایی نیز با آن دارد. برای تهیه این غذا برنج، سیب زمینی، گوجه فرنگی و سبزیجات با هم ترکیب می شوند. مرغ نیز به صورت جداگانه پخته می شود و در نهایت همراه با برنج سرو می شود.

قوزی/گجیا (Ghuzi)

اگر به گوشت علاقه دارید به احتمال زیاد از خوردن یک پرس قوزی بسیار لذت خواهید برد. این غذای عربی با گوشت گردن گاو درست می شود. گوشت طعم دار شده به سیخی مخصوص کشیده می شود و به همراه مخلفاتی مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه سرو می شود.

گوشت شتر

بسیاری از مردم با شنیدن نام کشورهای عربی ناخودآگاه به یاد بیابان و شتر می افتند. تصوری که چندان هم نادرست نیست. شتر از اصلی ترین حیوانات کشورهای عربی همچون امارات است. گوشت شتر هم طبیعتا در فرهنگ غذایی این کشورها جایگاهی مخصوص دارد.

غذاهای بسیاری در امارات با گوشت شتر طبخ می شوند و حتی پیتزا با گوشت شتر را نیز می توانید در این کشور پیدا کنید.

شتر شکم پر از غذاهای بسیار اشرافی امارات است که در آن علاوه بر گوشت شتر از گوشت مرغ و گوسفند و مواد دیگری نیز استفاده می شود. غذایی که بیشتر در گردهمایی های بزرگ پخته می شود و کم تر می توان آن را در رستورانی یافت. این غذا در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده و یکی از حجیم ترین غذاهای دنیا است!

حمص (Hummus)

حمص یا هوموس یکی از غذاهای معروف خاورمیانه و شمال آفریقاست که البته در سال های اخیر دنیای شده و حتی در کشورهای آمریکای شمالی و اروپا نیز یافت می شود. این غذا به همراه نوعی نان معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود.

فلافل (Falafel)

علاوه بر آبادان خودمان فلافل را در بسیاری از دیگر شهرهای خاورمیانه نیز می توانید پیدا کنید! این غذا برای ما ایرانیان نیازی به معرفی ندارد. امتحان کردن طعم فلافل های امارات قطعا خالی از لطف نیست.

دلمه کدو (Kousa Mahshi)

در منوی غذایی ما ایرانیان دلمه های متنوعی وجود دارد. دلمه کدو را اما می توانید در امارات امتحان کنید. برای درست کردن این غذا داخل کدو را خالی می نمایند و در آن گوشت و سبزیجات قرار می دهند.

هاریس (Harees)

هاریس یکی از غذاهای معروف کشورهای عربی و چیزی شبیه به حلیم خودمان است که با ترکیب گندم و گوشت تهیه می شود. این غذا به خصوص در ماه رمضان از پرطرفدارترین غذاهای اعراب است. در پخت این غذا گاهی از گوشت مرغ نیز استفاده می شود.

در این مقاله چند غذای معروف دبی را به شما معرفی کردیم. اگر قصد سفر کردن به دبی را دارید می توانید از تور دبی خبرنگاران با پرواز ارزان چارتری بهره ببرید.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 250

به "چشیدن طعم غذاهای محلی امارات را در جام ملت های آسیا از قلم نیاندازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشیدن طعم غذاهای محلی امارات را در جام ملت های آسیا از قلم نیاندازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید