چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟

به گزارش مجله تار و سه تار، پیتزاهای رولی در واقع پیتزاهای اسپیرال شکل زیبایی هستند که می توانند یک وعده غذایی خوشمزه یا یک خوراکی میان وعده پرانرژی برای تمام اعضای خانواده باشند. طرز تهیه پیتزا رولی بسیار ساده است و سریع تر از پیتزای معمولی آماده می شود. پیتزا غذای محبوب بسیاری از افراد در سراسر دنیا است و شاید اکثر طرفداران پیتزا وقتی بدانند که می توانند خیلی راحت و سریع یک پیتزای خوشمزه در خانه تهیه کنند، دیگر به سراغ غذاهای فست فود ناسالم و گران قیمت شهر نروند. به همین دلیل در این مطلب از سری آموزش آشپزی تصویری به شما طرز تهیه پیتزا رولی پپرونی را آموزش می دهیم.

چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟

مواد لازم برای پیتزا رولی

  • آرد سفید: 2.5 پیمانه
  • شیر گرم: 1 پیمانه
  • روغن مایع یا کره آب شده 1 قشق غذاخوری
  • پپرونی: 300 گرم
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • سس کچاپ: به میزان لازم
  • مایه خمیر فوری: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه پیتزا رولی پپرونی

1.

برای شروع روغن مایع یا کره آب شده را درون یک کاسه بزرگ بریزید و به آن شیر گرم و مایه خمیر را اضافه کنید. آن ها را با استفاده از قاشق باهم مخلوط کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا خمیر مایه فعال شود.

2.

آرد سفید را کم کم به مخلوط روغن، شیر و مایه خمیر اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله خیلی مهم است که آرد را یکجا به مواد اضافه نکنید. تا جایی آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد.

3.

روی میز کار یا تخته آشپزی خود را آردپاشی کنید و خمیرتان را برای 10 دقیقه با دست خوب ورز دهید.

4.

وقتی خمیر را خوب ورز دادید، آن را درون ظرفی که کف آن را کمی چرب کرده اید قرار دهید و روی آن را با دستمال بپوشانید. اجازه دهید خمیرتان 1 ساعت در دمای اتاق استراحت کند. بعد از یک ساعت استراحت، خمیر تا 2 برابر حجیم می شود.

5.

وقتی خمیر خوب حجیم شد، آن را مانند عکس روی تخته یا میز کار پهن کنید. سپس به ترتیب روی آن یک لایه سس کچاپ بمالید، پنیر پیتزا، یک ردیف پپرونی و پنیر پیتزا قرار دهید. حالا پیتزا را مانند تصویر به صورت طولی رول کنید. دقت کنید که مواد به صورت مساوی در همه جای خمیر پخش شده باشند و هنگام رول کردن از لای رول بیرون نریزند.

6.

با استفاده از یک چاقوی بزگ بعد از رول کردن پیتزا آن را مانند عکس برش های مساوی بزنید. سینی فر یا قالب خود را با استفاده از کره یا روغن جامد چرب کنید و کف آن کاغذ روغنی بیندازید و رول های پیتزا را روی آن بچینید.

7.

وقتی همه رول ها را در ظرف چیدید، با استفاده از برس روی قسمت های خمیری زرده تخم مرغ بمالید تا بعد از پخت طلائی و خوش رنگ شوند.

8.

فر را از قبل روشن و گرم کنید. سپس رول های پیتزا را داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و با توجه به فر خود به آن 30 تا 40 دقیقه زمان دهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 418

به "چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پیتزا رولی پپرونی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید