شعبده بازی با خوراکی های دم دست

به گزارش مجله تار و سه تار، قرار نیست میان وعده هایی که این جا نشانتان می دهیم از فضا بیایند. قرار نیست حتی نام هیچکدامشان را نشنیده باشید. خیلی از شما احتمالا یا قبلا از این جور خوراکی ها برای فرزند دلبتان درست نموده اید یا بعد از خواندن دستورات سرآشپز شهرزاد با خودتان فکر نموده اید؛ این که کاری ندارد که!بله. درست کردن هیچکدام از این خوراکی ها کاری

شعبده بازی با خوراکی های دم دست

شعبده بازی با خوراکی های دم دست

نویسنده:مریم رزاقی

قرار نیست میان وعده هایی که این جا نشانتان می دهیم از فضا بیایند. قرار نیست حتی نام هیچکدامشان را نشنیده باشید. خیلی از شما احتمالا یا قبلا از این جور خوراکی ها برای فرزند دلبتان درست نموده اید یا بعد از خواندن دستورات سرآشپز شهرزاد با خودتان فکر نموده اید؛ این که کاری ندارد که!بله. درست کردن هیچکدام از این خوراکی ها کاری ندارد و اتفاقا خوبی اش هم همین است. نکته فقط حوصله کردن شما مادر مهربان است. هدف ما هم از دادن این پشنهادها این است که یک جرقه کوچک درست کنیم. جرقه ای که تشویق تان می نماید آستین بالا بزنید و برای بچه ها سنگ تمام بگذارید. با این شماره می گردد3 شماره که جشنواره میان وعده های شهرزاد را راه انداخته ایم. اگر خدا بخواهد از شماره بعد سعی می کنیم دستورات سرآشپزمان را فقط به میان وعده محدود نکنیم. شاید بد نباشد کمی هم در دنیای نوشیدنی ها و غذاهای مخصوص بچه ها چرخ بزنیم. اگر برای خوشمزه تر شدن این صفحات پیشنهادی دارید حتما نظرتان را برایمان اس ام اس بزنید یا ایمیل کنید.

تست سوخاری

مواد لازم:

نان تست:4 برش

تخم مرغ:3عدد

شیر:یک چهارم لیوان

کرن فلکس خرد شده:2 فنجان

کره:1قاشق کوچک

تخم مرغ ها را این قدر بزنید که حسابی یک دست گردد. بعد شیر را اضافه کنید و هم زدن را ادامه بدهید. کرن فلکس را خرد کنید(برای این کار می توانید آن را بریزید توی یک کیسه نایلون و با وردنه از رویش رد شوید!)حالا یک ماهیتابه بردارید و کره را بیاندازید تویش تا داغ گردد. هر برش از نان تست ها را به 3 تکه تقسیم کنید و هر کدام از تکه ها را اول توی مخلوط شیر تخم مرغ و بعد توی کرن فلکس های خورد شده بزنید و بعد آن را توی ماهیتابه بیاندازید تا هر دو طرفش طلایی رنگ گردد. کارتان که تمام شد نان ها را توی یک بشقاب بچینید و رویش به میزان دلخواه پودر قند بریزید.

نکته:پودر قند فقط یک پیشنهاد است. خاصیتش هم این است که میزان شیرینی تست شما را بیشتر می نماید و خب طبیعتا خوردنش برای بچه ها مجذوب کننده تر می گردد؛ اما اگر میانه تان با قند و شیرینی خوب نیست، کلا می توانید پودر قند را حذف کنید. کسی هم اعتراض نخواهد نکرد، بچه چه می داند تست سوخاری را با پودر قند هم می گردد خورد!

ساندویچ قیفی

مواد لازم:

تخم مرغ:6عدد

سینه مرغ پخته شده و ریز شده:نصف لیوان

جعفری خرد شده:1قاشق غذاخوری

نان لواش:4عدد

مواد لازم برای سس:

خامه:1فنجان

کره:25گرم

پنیر پیتزا رنده شده:2تا 3قاشق غذاخوری

تخم مرغ ها را بپزید تا کاملا سفت گردد، بعد آنها را درشت درشت خرد کنید. حالا مرغ خرد شده را با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل طبخ کنید. بعد مرغ را در یک ظرف بریزید و جعفری را هم به آن اضافه کنید. سس را هم به این مخلوط اضافه کنید، فقط جوری ترکیبتان را هم بزنید که تخم مرغ ها له نشوند. دست آخر نان لواش را نصف کنید و به صورت قیف درشان بیاورید و آنها را با مخلوطتان پر کنید.

طرز تهیه سس:

اول کره را در یک ماهیتابه کوچک آب کنید، بعد خامه را اضافه کنید و 2 تا3 دقیقه هم بزنید. بعد هم پنیر را اضافه کنید. ظرف را سریع از روی گاز بردارید و تند تند محتویاتش را هم بزنید. سس شما آماده است.

نکته:

می گردد قبل از خوردن ساندویچ قیفی، آن را توی ماکروفر داغ کرد. سرد هم سرو کنید، فقط کمی از لذت خوردنش کم می گردد. وقتی دارید غذا را جلوی بچه ها می گذارید، روی نام ساندویچ قیفی خیلی تاکید کنید. خوشگل شما کلی از این که دارد یک غذای نامتعارف می خورد ذوق خواهد نمود.

نان، پنیر، میوه

مواد لازم:

پنیر خامه ای:یک چهارم لیوان

مربای توت فرنگی:1قاشق مربا خوری

سیب میانه:1عدد

موز:1 عدد

نان گرد:1 عدد

پنیر خامه ای را با مربای توت فرنگی مخلوط کنید تا رنگش به صورتی کمرنگ متمایل گردد. سیب را به تکه های کوچک تقسیم کنید. موز را ریز خرد کنید و میوه ها را به مخلوط پنیر مربا اضافه کنید. مخلوط هیجان انگیز را در یک کاسه کوچک بریزید و با نان جلوی بچه ها بگذارید.

نکته:

می گردد نان را تست کرد. این جوری خوش خوراک تر است. پیشنهاد می کنم قبل از خوردن خیلی راجع به ترکیبات جادویی تان با بچه حرف نزنید، فقط بگویید موز هم تویش ریختم. بعد که خورد و گفت:مامان بازم از این موز جون ها می خوام فاش کنید که آنچه خورده ای فقط موز نبوده است فرزند!

گل نخودی

مواد لازم:

نان تست:6 تا8 عدد

تخم مرغ:6 عدد

پنیر پیتزا رنده شده:150 گرم

نخود فرنگی:1قوطی

تخم مرغ را هم بزنید تا یکدست گردد. پنیر پیتزا را آرام با تخم مرغ مخلوط کنید. وقتی خوب مخلوط شد، نخود فرنگی را هم اضافه کنید. نان تست ها را به صورت گل ببرید و با یک قاشق مخلوط را روی آن بمالید. بعد نان ها را تا وقتی که پنیر رویش طلایی گردد توی فر یا تستر قرار دهید.

نکته:

نخود فرنگی، خالی خالی خوشمزه نیست. ولی گل نخودی(با گل به خودی اشتباه نگردد)به لطف پنیر و تخم مرغ طعم معرکه ای از نخود به شما می دهد.

منبع:نشریه شهرزاد، شماره 14.

منبع: راسخون
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1741

به "شعبده بازی با خوراکی های دم دست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعبده بازی با خوراکی های دم دست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید