چهار برابر شدن اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: در طول تعطیلات نوروزی 54 هزار و 492 مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند.

چهار برابر شدن اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آذربایجان غربی

جلیل جباری گفت: در طول تعطیلات نوروزی 54 هزار و 492 مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته اند که این تعداد در مقایسه با سال گذشته 4 برابر افزایش نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی می گوید: آمار اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی استان مربوط به هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرها و واحد های بوم گردی سطح استان بوده است و این در حالیست که در امسال افزایش قیمت در مراکز اقامتی استان وجود نداشته است و 20 درصد تخفیف نیز به مسافران ارائه شد.

وی از بازدید 167 هزار توریست و مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و موزه های استان اطلاع داد گفت: این تعداد در مقایسه با سال گذشته 3.2 برابر افزایش داشته است.

جباری با اشاره به بازدید 730 هزار نفر از جاذبه های توریستی استان گفت: این تعداد نیز در مقایسه با پارسال دو برابر افزایش نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی آذربایجان غربی می گوید: 35 واحد بوم گردی طی ایام نوروز در استان فعالیت می کرد که در این مدت دو هزار و 700 نفر از توریستان و مسافران نوروزی در بوم گردی استان اقامت داشتند که رشد دو برابری نشان می دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های مسافرپذیر کشور در فصل بهار و تابستان است برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر به صورت مستمر در تمام سال برگزار خواهد شد و اقدامات این ستاد تنها معطوف به ایام نوروز نخواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز اسامی و مشخصات 248 بنای تاریخی استان در سامانه جامع نظارت بر تأسیسات توریستی ثبت شده اند و ثبت اسامی سایر بنا ها نیز ادامه دارد.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2003

به "چهار برابر شدن اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار برابر شدن اسکان مسافران نوروزی در مراکز اقامتی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید