کاوش غارهای باستانی با روبات عنکبوتی

به گزارش مجله تار و سه تار، دانشگاه آدلاید(Adelaide) استرالیا به منظور کاهش تأثیر و آسیب بر مکان های ثبت شده به عنوان میراث جهانی، یک روبات عنکبوتی ساخته است تا غارهای استرالیا را کاوش کند.

کاوش غارهای باستانی با روبات عنکبوتی

در جنوب شرقی استرالیای جنوبی غارهایی به نام ناراکورته(Naracoorte) وجود دارند که تحت عنوان پارک ملی غارهای ناراکورته یک سایت میراث جهانی ثبت شده به وسیله سازمان جهانی یونسکو است که به استالاکتیت ها، استالاگمیت ها و فسیل های ماقبل تاریخ شناخته شده است.

پارک ملی غارهای ناراکورته در نزدیکی منطقه توریستی ساحل سنگ آهک در جنوب شرقی استرالیای جنوبی واقع شده است. این پارک به دلیل داشتن منطقه ها فسیلی فراوان رسماً در سال 1994، همراه با ریورزلی در لیست میراث جهانی نهاده شد. این پارک دارای شش کیلومتر مربع مساحت و 26 غار است که 3.05 کیلومتر مربع از آن در لیست منطقه ها میراث جهانی واقع شده است.

به تازگی گروهی از دانشجویان دانشگاه آدلاید روباتی را برای تکمیل اسکن سه بعدی این سایت ساخته اند. این گروه قبل از اینکه به طرح نهایی برسند، 15 نمونه از رباتی که را در عکس می بینیم، تحت عنوان پروژه کیو ایکس(CaveX) ساختند.

آنها در نهایت به روباتی رسیدند که روی شش پا راه می رود، زیرا می ترسیدند که روباتی که دارای چرخ یا چرخ ریلی باشد به سطح این غارهای باستانی آسیب برساند. این طراحی عنکبوتی بعلاوه به این روبات اجازه می دهد تا از سطوح ناهموار به روش های مختلف و به راحتی عبور کند.

در خصوص اسکن های سه بعدی امید این است که آنها به اکتشافات تازهی در این سایت منجر شوند. کریگ ویلیامز یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه آدلاید که روی این پروژه کار می نماید، گفت: ما در حال آنالیز سطح غار هستیم تا ورودی های تازهی پیدا کنیم که امیدواریم به ذخایر فسیلی تازه منجر گردد.

وی اضافه نمود: این به ما یاری می نماید تا دامنه دانش فسیل هایی را که در اینجا هستند، افزایش دهیم.

این تیم امیدوار است نسل تازهی از دانشجویان مهندسی به کار روی این ربات ادامه دهند و دوست دارند ببینند که روزی این روبات از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و بینش رایانه ای برای بهتر کار کردن بهره می برد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1823

به "کاوش غارهای باستانی با روبات عنکبوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش غارهای باستانی با روبات عنکبوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید