کشف 10 مقبره در چین

به گزارش مجله تار و سه تار، به گفته پژوهشکده آثار باستانی و باستان شناسی استان ژجیانگ چین، اخیراً در مجموع 10 مقبره با قدمت سلسله هان در این استان کشف شده است.

کشف 10 مقبره در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، به گفته پژوهشکده آثار باستانی و باستان شناسی استان ژجیانگ چین، اخیراً در مجموع 10 مقبره با قدمت سلسله هان (206 B.C.-220 A.D.) در این استان کشف شده است.

مقبره ها در شهرستان Changxing واقع شده اند و باستان شناسان سه تابوت را در بین عظیم ترین مقبره در بین این گروه پیدا کردند که به طول 4.7 متر طول ، 4.8 متر عرض و 2.9 متر عمق دارد.

زو جان، محقق این موسسه می گوید: اگرچه مقبره هایی در زمان سلسله هان در اطراف منطقه کشف شده بود، دیدن چنین تابوت های چوبی که به خوبی حفظ شده، بسیار نادر است؛ زیرا آب و هوا و خاک در شمال ژجیانگ نسبتاً مرطوب است.

براساس اطلاعات موجود، حدود شش ماه پیش نیز اهالی یک روستا در چین پیروز شدند یک مقبره قدیمی و 1200 ساله را کشف نمایند؛ این مقبره باستانی با قدمت سلسله تنگ در شمال استان هبی یافت شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 925

به "کشف 10 مقبره در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 10 مقبره در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید