کشف 150 کیلوگرم گیاه داروی از مراتع مهریز

به گزارش مجله تار و سه تار، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی یزد150 کیلوگرم گیاه دارویی که به صورت غیرمجاز برداشت شده بودند را در مراتع بخش مرکزی این شهرستان کشف کردند.

کشف 150 کیلوگرم گیاه داروی از مراتع مهریز

به گزارش خبرنگاران،سیدعلی باقری با اشاره به اقدامات در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان، اظهار کرد: برداشت هرگونه محصولات فرعی از مراتع بدون اخذ مجوز غیر قانونی است و کسانی که اقدام به برداشت این گیاهان نمایند مجرم شناخته شده و به عنوان تخریب نمایندگان پوشش گیاهی به مراجع قضائی معرفی می شوند.

وی با بیان این که ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی مهریز 150 کیلوگرم گیاه دارویی آویشن، زیره، اشترک و کلپوره که غیرقانوی از مراتع بخش مرکزی برداشت شده بود را کشف کردند، اضافه نمود: در این ارتباط چند متهم با یک دستگاه خودرو شناسایی، دستگیر و وسیله نقلیه آنها توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز با قدردانی از همکاری مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در زمینه برداشت گیاهان مرتعی با شماره 1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام نمایند.

وی در خاتمه گفت: عرصه های منابع طبیعی مهریز 600 هزار هکتار وسعت دارد و تاکنون 20 گونه گیاهان دارویی شاخص در این شهرستان شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 173

به "کشف 150 کیلوگرم گیاه داروی از مراتع مهریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 150 کیلوگرم گیاه داروی از مراتع مهریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید