کلوئی ژائو با جایزه جشنواره پالم اسپرینگز 2021 در تاریخ ماندگار شد

به گزارش مجله تار و سه تار، جشنواره بین المللی جوایز سینمایی پالم اسپرینگز هم مانند بسیاری دیگر از جشنواره ها، سال جاری به صورت حضوری برگزار نخواهد شد. این جشنواره طی دو مراسم مجازی در 11 و 25 فوریه (23 بهمن و 7 اسفند) برگزار می گردد و جوایز را به برندگان اهدا می نماید.

کلوئی ژائو با جایزه جشنواره پالم اسپرینگز 2021 در تاریخ ماندگار شد

چندی پیش این جشنواره برنده جایزه بهترین بازیگر زن خود را اظهار داشت. جایزه ای که به کری مولیگان برای بازی در فیلم زن جوان امید دهنده (Promising young woman) رسید. انتخاب بعدی این جشنواره در زمینه بهترین کارگردانی است، که طبق اعلام مدیر جشنواره به کلوئی ژائو برای سرزمین آواره ها (Nomadland) خواهد رسید.

مدیر جشنواره، هارولد متزنر در بیانیه ای گفت: سرزمین آواره ها به کارگردانی و نویسندگی کلوئی ژائو فیلمی است که پیروزی روح انسان را به تصویر می کشد. این فیلم، بسیار منحصربه فرد و خوش ساخت، مناظر باشکوه غرب آمریکا را به مخاطب نشان می دهد، در حالی که شخصیت فرن با بازی فرانسیس مک دورمند را دنبال می نماید که با ماشین ون خود به دل جاده می زند و از یک اردوگاه واقعی عشایر امروزی به اردوگاه دیگری می رود. متزنر در ادامه اظهار داشت که ژائو نخستین زنی است که جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره پالم اسپرینگز، که سی ودو سال است برگزار می گردد، دریافت نموده است.

سرزمین آواره ها سومین فیلم ژائو است. او پیش از این در سال 2015 فیلم آهنگ هایی که برادرهایم به من یاد داده اند (Songs My Brothers Taught Me) و در سال 2017 فیلم سوارکار (The Rider) را کارگردانی نموده است و فیلم بعدی او فیلم ابرقهرمانی جاودانه ها (Eternals) است که آن را برای نت فلیکس ساخته است و در 5 نوامبر 2021 (14 آبان 1400) اکران خواهد شد.

پیش از ژائو، کوئنتین تارانتینو برای روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood)، دیوید اُ. راسل برای مشت زن (The Fighter)، جان ریتمن برای بالا در آسمان (Up in the Air)، الکساندر پاین برای راه های فرعی (Sideways)، الخاندرو گ. ایناریتو برای بابل (Babel) و مردپرنده (Birdman) و استیو مک کوئین برای دوازده سال بردگی (12 Years a Slave) جایزه بهترین کارگردانی جشنواره پالم اسپرینگز را به دست آورده اند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1392

به "کلوئی ژائو با جایزه جشنواره پالم اسپرینگز 2021 در تاریخ ماندگار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلوئی ژائو با جایزه جشنواره پالم اسپرینگز 2021 در تاریخ ماندگار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید