کناره گیری سرمربی تیم شمشیربازی اسلحه سابر، فخری: فتحی سرمربی است نه من

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، مشکلاتی که طی یک سال گذشته در نوسان های ارزی گریبان ورزش را گرفت، باعث شد تا شمشیربازی به تدریج همکاری با مربیان خارجی را قطع کند. بر این اساس مربیا خارجی تیم های فلوره و سابر یعنی باتانوف و کرینکوف یک سال پیش از ایران رفتند و تنها بیرکوف که راهنمایی تیم اپه را بر عهده داشت، در این تیم ماندگار شد که در نهایت فدراسیون شمشیربازی دو ماه پیش به همکاری با او هم خاتمه داد تا راهنمایی شمشیربازان ایران در هر سه اسلحه به مربیان ایرانی سپرده گردد و اینگونه فرصتی برای خودنمایی مربیان ایرانی ایجاد شد.

کناره گیری سرمربی تیم شمشیربازی اسلحه سابر، فخری: فتحی سرمربی است نه من

پیمان فخری یکی از مربیانی بود که به دنبال رفتن کرینکوف، در فاصله چهار پنج ماه مانده به بازی های المپیک لندن و با وجود مشغله هایی که به عنوان دبیر فدراسیون داشت، راهنمایی تیم اسلحه سابر را بر عهده گرفت و اتفاقا نتایج خوبی هم گرفت چون مجتبی عابدینی در این اسلحه ورودیه لندن را گرفت و شمشیربازی ایران را پس از سال ها المپیکی کرد.

فخری که بنا به اصرار شمشیربازان اسلحه سابر و به خصوص مجتبی عابدینی راهنمایی آنها را بر عهده گرفت و بعد از المپیک هم به خواست آنها در این تیم ماند، طی یک سال گذشته راهنمایی این تیم را برای حضور در مسابقات مختلف بر عهده داشت و به نتایج خوبی هم رسید. تیم سابر در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا که در گوانجو چین برگزار گردید نیز کاملا بهتر و پیروز تر از یک سال گذشته کار کرد و توسط مجتبی عابدینی به مدال برنز بخش انفرادی دست یافت در حالیکه شمشیربازان اسلحه سابر سال گذشته از جمع شانزده بازیکن برتر آسیا بالاتر نیامده بودند. ضمن اینکه سال جاری و در بخش تیمی اسلحه سابر نیز تیم ایران با شکست دادن تیم های قدری همچون چین، چین تایپه و قزاقستان که یک بازیکن روس به خدمت گرفته بود، صاحب مدال نقره شد.

این در حالی است که طی این مدت کوشش های زیادی برای اضافه شدن یک یا دو مربی ایرانی به تیم اسلحه سابر انجام شد تا اینکه در نهایت هفته گذشته از سوی فدراسیون شمشیربازی عبدالحمید فتحی به عنوان مربی جدید تیم شمشیربازی اسلحه سابر انتخاب شد.

فتحی که خود از قهرمانان بازی های آسیایی است و پیش از این هم راهنمایی تیم های شمشیربازی ایران را بر عهده داشت، طی 15 سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی و تیم هایی مانند القادسیه و الشباب در کویت فعالیت داشت. اما به دنبال اتمام قراردادش در کویت و مذاکرات انجام شده از سوی فدراسیون شمشیربازی، به ایران بازگشت تا دور جدیدی از همکاری خود با شمشیربازی کشورمان را شروع کند.

فدراسیون شمشیربازی فتحی را به عنوان مربی اسلحه سابر معرفی کرد در حالیکه پیمان فخری که روزگاری شاگرد همین مربی بود، سرمربی این تیم است. اما واقعا از این پس فتحی سرمربی است یا فخری؟ این ابهامی بود که پس از انتصاب انجام شده در تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایجاد شد و فخری در پاسخ به آن اعلام نموده که دیگر سرمربی این تیم نیست و فتحی سرمربی خواهد بود.

پیمان فخری در تبادل نظر با خبرنگاران در این زمینه شرح داد و اظهارداشت: بعد از اینکه به دلیل مسائل ارزی به همکاری با مربی خارجی اسلحه سابر سرانجام دادیم، کوشش هایی برای جذب مربی دیگری داشتیم اما نه پول کافی داشتیم و نه گزینه ای داشتیم که با تیم ایران برابری کند تا اینکه در نهایت با آقای فتحی به توافق رسیدیم.

وی توضیح داد: آقای فتحی 15 سال پیش مربی من بود که یاری کرد در مسابقات جوانان آسیا مدال نقره بگیرم و شمشیربازی ایران را بعد از 24 سال صاحب مدال آسیایی کنم.

دبیر فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که از این پس شما سرمربی تیم اسلحه سابر خواهید بود یا عبدالحمید فتحی؟، گفت: من در واقع دبیر فدراسیون هستم و در این مدت به خواست بازیکنان و به دلیل نبود مربی، راهنمایی تیم سابر را بر عهده گرفتم اما از این به بعد سرمربی تیم اسلحه سابر آقای فتحی خواهد بود. اینگونه می توانم به مسئولیت های خود به عنوان دبیر رسیدگی کنم هر چند سعی می کنم نقش حمایتی از تیم سابر و سرمربی جدیدش داشته باشم.

با این اوصاف و برای حضور در مسابقات جهانی مجارستان سرمربیگری تیم با توجه به تمریناتی که تابه امروز زیر نظر شما برگزار گردیده است، بر عهده چه کسی خواهد بود؟، فخری در پاسخ به این پرسش تاکید نمود: قطعا من سرمربی نیستم. در این مسابقات آقای فتحی راهنمایی شمشیربازان اسلحه سابر را بر عهده خواهد داشت.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهانی 14 تا 21 مردادماه در بوداپست مجارستان برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 324

به "کناره گیری سرمربی تیم شمشیربازی اسلحه سابر، فخری: فتحی سرمربی است نه من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری سرمربی تیم شمشیربازی اسلحه سابر، فخری: فتحی سرمربی است نه من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید