کوچکترین ماه نورد جهان 2021 به ماه می رود

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکای نیوز، نخستین ماهنورد انگلیس و البته کوچکترین ماه نورد دنیا در سال 2021 میلادی به آسمان پرتاب می گردد.

کوچکترین ماه نورد جهان 2021 به ماه می رود

این ماه نورد کوچک که فقط یک و نیم کیلوگرم وزن دارد در یکی از ماموریت های ناسا به سطح ماه ارسال می گردد. ماه نورد مذکور به جای چرخ دارای چهارپا است و می تواند به بخش هایی از ماه نفوذ کند که لندرهای دیگر قادر به آنالیز آن نبوده اند.

در صورتی که این ماه نورد به طور موفقیت آمیز روی ماه فرود بیاید، انگلیس نیز در کنار آمریکا، روسیه و چین جزو کشورهای خواهد بود که ماه نورد به این سیاره فرستاده اند.

ماه نورد مذکور توسط شرکت اسپیس بیت ساخته شده است. مدیر ارشد این شرکت می گوید: هدف ما از رفتن به ماه آنالیز تمام سطح سیاره است. این در حالی است که در ماه می ناسا اظهار داشت استودیو روباتیک، یکی از شرکت های است که برای ساخت لندرهای ماه سرمایه دریافت نموده است.

لندر آستروباتیک به نام پرگرین می تواند 14 ابزار ناسا و همچنین 14 محموله باری شرکای دیگر از جمله اسپیس بیت را به ماه ببرد. پیش بینی می گردد این لندر در جولای 2021. یک میلادی به آسمان برود و ماه نورد انگلیسی از زیر آن روی سطح ماه آزاد می گردد.

در مرحله بعد ماه نورد انگلیسی در سطح ماه حرکت و اطلاعات اکتشافی را جمع آوری می نماید. ماه نورد اسپیس بیت دارای دو دوربین است و به این ترتیب می تواند از خود سلفی بگیرد.

پاهای ماه نورد به این ابزار یاری می نماید هنگام اکتشاف سطح و حرکت در مناطق با شیب تند یا صخره ای شبیه انسان رفتار کند. کاوشگر اسپیس بیت می تواند در برابر دمای 130 درجه سانتی گراد تا 130- درجه سانتیگراد در شب مقاومت کند و مدت ماموریت آن یک روز ماه یعنی حدود 2 هفته است. پس از آن شب در ماه شروع می گردد و این کاوشگر یخ می زند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 413

به "کوچکترین ماه نورد جهان 2021 به ماه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچکترین ماه نورد جهان 2021 به ماه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید