گواهی اسقاط خودرو به علت کوتاهی وزارت صمت فراوری نمی گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس انجمن مراکز اسقاط بیان کرد که سامانه تازه اسقاط خودرو در وزارت صمت هنوز کامل نیست. عدم تکمیل این سایت هم سبب شد تا گواهی اسقاط طی پنج ماه قبل صادر نشود و مراکز اسقاط خودرو تعطیل شوند.

گواهی اسقاط خودرو به علت کوتاهی وزارت صمت فراوری نمی گردد

بیت ران - ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تا پیش از این زیر مجموعه سازمان راهداری بود. محمد مشهدی رئیس انجمن مراکز اسقاط در اینباره گفت: بر این اساس سامانه اسقاط خودرو نیز زیر نظر این سازمان فعال بود. پس از اینکه وزارت صمت با توجه به قانون ساماندهی صنعت خودرو مسئولیت سامانه اسقاط خودرو را از سازمان راهداری به وزرات صمت انتقال داد و تصمیم به طراحی سامانه ای نوی گرفت. پس از آن از بهمن ماه سال قبل، سایت قبلی از دسترس خارج شد. اما سایت نوی هم راه اندازی نشد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط خودروهای فرسود ه کشور توضیح داد: از اواخر فروردین ماه سال جاری، سایت سامانه نو اسقاط خودرو با اولویت خودروهایی که در طرح قرعه کشی شرکت و برنده شدند شروع به کار کرد. اما متاسفانه از اوایل اردیبهشت تا به امروز که بیش از 50 روز سپرس شد، همچنان سایت نو در حال تکمیل شدن است.

وی با بیان اینکه طی پنج ماه قبل، سایت نو مراکز اسقاط خودرو بیکار و تعطیل بودند، گفت: در این مدت سایتی برای فراوری و ارائه گواهی اسقاط خودرو برای طرح جایگزینی خودرو وجود نداشت. برای تمامی خودروهایی که در این طرح اسقاط شدند، هیچ گواهی ای هم فراوری نشد.

500 هزار گواهی اسقاط بلاتکلیف هستند

مشهدی شریف خاطر نشان کرد: احتیاج به فراوری 500 هزار گواهی اسقاط هست. نمی توان با تعطیلی چند ماهه مراکز اسقاط به این هدف گذاری رسید. کمبود گواهی اسقاط به علت عدم وجود سامانه بود.

سامانه سابق اسقاط خودرو، با مسائل بسیاری همانند اختلال در گزارش گیری، ثبت نام، انتقال گواهی، عدم تخصیص صفحه ای برای خودروسازان و واردگنندگان و بعلاوه نبود سایتی برای موتورسیکلت ها و… روبرو بود.

مشهدی در اینباره گفت: در سامانه نو کوشش شد که این نواقص برطرف شوند. امید است که با همت مسئولان، هرچه زودتر مسائل سامانه برطرف و در اختیار مراکز اسقاط و دیگر مراکز مرتبط قرار گیرد. پس از این، مراکز می توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

نتایج نوبت بندی خودروهای فرسوده اعلام شد

سایپا شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ تا خاتمه سال به بازار می آید / مشخصات فنی

زوتی DL5 پارس خودرو به تهران رسید / تصاویر اختصاصی و مشخصات فنی

تارا EFP سال جاری به بازار می آید / افزایش 47 اسب بخاری قدرت تارا ایران خودرو

دنا پلاس توربو جوانان 0/5 ثانیه سریعتر از دنا پلاس توربو / مشخصات فنی و امکانات

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور در بازار خودرو چین مقرون به صرفه شد / هزینه سرویس های دوره ای

راهنمای خرید لاستیک دولتی به قیمت کارخانه / آموزش مرحله به مرحله

منبع: بیت ران
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2189

به "گواهی اسقاط خودرو به علت کوتاهی وزارت صمت فراوری نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گواهی اسقاط خودرو به علت کوتاهی وزارت صمت فراوری نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید