2 مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی در بستک به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستک گفت: در هفته صنایع دستی دو مرکز آموزش، اشتغال و فراوری صنایع دستی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

2 مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی در بستک به بهره برداری می رسد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، ماشاءالله خنجی امروز شنبه 20 اردیبهشت 99 با بیان این مطلب گفت: مراکز آموزش، فراوری و اشتغال هرنگ و جناح در هفته صنایع دستی به بهره برداری می رسند که با راه اندازی این دو مرکز، تعداد مراکز آموزش، فراوری و اشتغال در سطح شهرستان به 9 مرکز می رسد.

او هدف از راه اندازی مراکز صنایع دستی را شناسایی، حفاظت و ترویج میراث فرهنگی، هنرهای سنتی و همچنین ایجاد اشتغال دانست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بستک ادامه داد: صنایع دستی در این شهرستان دارای تنوع است و مناطق مختلف با توجه به شرایط اقلیمی خاص خود فراوریات ویژه ای دارند و وظیفه هر مرکز شناسایی و حفاظت از فراوریات و آثار محلی آن منطقه است.

او تأکید کرد: در مراکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی هرنگ و جناج رشته های گلابتون دوزی، حصیربافی، پولک دوزی، چرم دوزی، رودوزی های سنتی و ... آموزش داده می گردد که علاوه بر آموزش، فضایی برای مشارکت و تعامل صنعتگران برای افزایش فراوریات صنایع دستی باکیفیت است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 927

به "2 مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی در بستک به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مرکز آموزش، فراوری و اشتغال صنایع دستی در بستک به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید