انتها بازسازی آب انبار تاریخی امیرآباد میبد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی میبد از سرانجام بازسازی آب انبار امیرآباد و تبدیل آن به محلی برای آموزش، فراوری و عرضه محصولات صنایعدستی بانوان اطلاع داد.

انتها بازسازی آب انبار تاریخی امیرآباد میبد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، رسول مشتاقیان روز سه شنبه 28 مردادماه با اشاره به اینکه آب انبار امیرآباد، بخشی از یک مجموعه تاریخی قاجاری است، اضافه کرد: عملیات بازسازی این بنا توسط نیروهای امانی میراثفرهنگی میبد و مشارکت شرکت تعاونی بانوان این شهرستان اجرا شده است.

او گفت: آب انبار امیرآباد در آینده نزدیک به جایگاهی دائمی برای فراوری، عرضه و فروش محصولات صنایعدستی در رشته های زیلوبافی، گلیمبافی، کاربافی، گوهرتراشی، منبت معرق و سبدبافی تبدیل خواهد شد.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی میبد مطرح کرد: پی بندی، دیوارچینی، کف سازی، نماسازی، ازاره چینی، ساخت و نصب در و پنجره چوبی، برق کشی و نصب کنتور، اجرای شرفی و دیوار حائل مشبک و… از مهمترین اقدامات اجرایی این پروژه است.

این آب انبار موقوفه به همراه بخش های دیگر مجموعه تاریخی امیرآباد، در سال 1382 به شماره 9122 در فهرست آثار ملی کشور به به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1052

به "انتها بازسازی آب انبار تاریخی امیرآباد میبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها بازسازی آب انبار تاریخی امیرآباد میبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید