4 طرح فناورانه برای تأمین گوشت و شیر اجرا می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال یافتن مسیری است تا تأمین گوشت قرمز مورد احتیاج کشور را با یاری تکثیر و اصلاح نژادهای برتر دام های بومی کشور میسر کند. کاری که می تواند راهگشای مسائل موجود بر سر راه تأمین این احتیاج اساسی در کشور باشد. حرکت به سمت خودکفایی در فراوری گوشت قرمز مورد احتیاج کشور، گامی بسیار مهم در راستای تأمین امنیت غذایی کشور از یک سو و اصلاح الگوی تغذیه مردم از سوی دیگر است.

4 طرح فناورانه برای تأمین گوشت و شیر اجرا می گردد

تکثیر گاوهای نژاد برتر

ستاد توسعه زیست فناوری برای تأمین گوشت قرمز مورد احتیاج کشور با یاری شرکت های دانش بنیان، تکثیر گاوهای نژاد برتر را در دستور کار خود قرار داده است. کاری که قرار است 300 هزار تن گوشت برای سفره های ایرانی تأمین کند. این طرح 4 ساله، حدود 2 هزار میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور به ارمغان خواهد آورد و برای 100 نفر اشتغالزایی می نماید.

فراوری نژادهای برتر شیری

فراوری 100 هزارتن شیر از نژادهای برتر شیری کشور برنامه دیگر این ستاد است که با یاری شرکت های دانش بنیان و در طول 3 سال اجرایی خواهد شد. این کار برای کشور ارزش افزوده زیادی به همراه خواهد داشت و برآورد می گردد که با اجرای کامل آن 500 میلیون دلار پول به اقتصاد کشور تزریق گردد.

تکثیر گوسفندهای نژاد برتر

یکی دیگر از این برنامه ها تأمین 300 هزارتن گوشت است که برای تأمین امنیت غذایی مردم توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با کوشش شرکت های دانش بنیان و دارای ظرفیت فراوری در حال انجام است و مقرر شده طی 5 سال به نتیجه برسد و عددی حدود 2 هزار و 500 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور رقم بزند.

فراوری هورمون های فراوری مثل دام

حمایت از فراوری هورمون های فراوری مثل دام نیز قرار است به یاری بیاید تا سفره های ایرانی را پربارتر و غنی تر کند. طرحی که در یک برنامه 3 ساله اجرایی خواهد شد و 100 میلیون دلار ارزش افزوده برای کشور دارد و اجرای کامل آن برای 50 نفر اشتغالزایی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1506

به "4 طرح فناورانه برای تأمین گوشت و شیر اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرح فناورانه برای تأمین گوشت و شیر اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید