FMC T5، شاسی بلند تازه بازار ایران

به گزارش مجله تار و سه تار، کراس اوور کامپکت T5 خودرویی که قرار است یک ماه دیگر با تغییر برند و با نام FMC T5 مونتاژ و به بازار خودرو عرضه گردد. آنالیز ها نشان می دهد که این شاسی بلند چینی باید با هم وطنان سرسختی همانند چری تیگو 7، جک K7، لاماری و هایما S7 رقابت کند.

FMC T5، شاسی بلند تازه بازار ایران

به گزارش خبرنگاران، قیمت این شاسی بلند در طول یک ماه آینده و همزمان با عرضه آن اعلام خواهد شد. اما شنیده ها حاکی است که قیمت FMC T5 بین 900 میلیون تومان تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان خواهد بود.

قیمتی که تقریبا نزدیک به رقبای چینی دیگر مانند چری تیگو 7 و جک K7 است؛ بنابراین در گام اول FMC T5 این شانس را دارد که بخشی از بازار را تصاحب کند.

آنالیز ها نشان می دهد که دانگ فنگ برای طراحی T5 از رنو کولئوس الگو گرفته است و به مدلی قابل قبول دست یافته است. کارشناسان خودرو در چین در خصوص ویژگی های مثبت طراحی این خودرو به جلو پنجره قابل توجه، چراغ جلوی ترکیبی، رینگ آلومینیومی اسپرت و چراغ های LED باریک و همگن اشاره می نمایند.

شاسی بلند FMC T5 شانس رقابت دارد؟

شاسی بلند چینی FMC T5 با پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ میتسوبیشی عرضه می گردد که توانایی فراوری قدرتی معادل 156 اسب بخار با گشتاور 230 نیوتن متر را دارد. این پیشرانه در قیاس با رقبا گرچه رجحان چندانی ندارد، اما در بخش گیربکس حرفی برای گفتن خواهد داشت.

طبق اعلام دانگ فنگ، این خودرو به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک از نوع AT مجهز است. این در حالی است که گیربکس رقبای این کراس اوور کامپکت در ایران از مدل CVT بهره می برند. این مسئله به نوعی می تواند رجحان قابل توجهی را ایجاد کند.

اما مسئله ای که شاید شرایط این خودرو را در بازار ایران متزلزل کند، حضور لاماری یا همان T5 ایوو در ایران است. این خودرو که قرار است به وسیله آرین پارس موتور مونتاژ و عرضه گردد، در واقع نسخه ای بروز و کاملا متفاوت از مدل پایه خود یعنی T5 است. اما در بخش فنی و طراحی بسیار برجسته تر از نسخه پیشین است.

در بخش ابعاد و مصرف نیز، FMC T5 شرایطی مشابه تیگو 7، جک K7، لاماری و هایما S7 دارد. طبق گزارش ها، T5 در ابعاد 4460 طول، عرض 1820، ارتفاع 1720 و فاصله بین دو محوز 2720 مونتاژ و عرضه خواهد شد. بعلاوه مصرف ترکیبی آن هم در هر صد کیلومتر به 7.4 لیتر می رسد.

FMC T5 چه تجهیزات و امکاناتی دارد؟

براساس بروشور تبلیغاتی شاسی بلند چینی در بخش امکانات ایمنی به ویژگی هایی همانند سیستم حفظ تعادل، 6 ایربگ، سیستم یاری حرکتی در سربالایی، ترمز اتوماتیک در زمان ترافیک، سیستم کنترل سرعت در شیب، سیستم کنترل کشش، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط، هشدار فاصله ایمنی از جلو، ترمز ضد قفل ABS و یاریی (BA، CBD، EBD)، سیستم کنترل فشار باد تایرها، کمربند ایمنی و ایزوفیکس اشاره نموده است.

در بخش امکانات رفاهی نیز FMC T5 فردا موتورز گفته که این خودرو از امکاناتی همانند سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندوق عقب برقی با مکان تنظیم زاویه و ترمز پارک برقی، کروز کنترل، ریموت سانروف وشیشه های خودرو، سیستم مولتی مدیا+ مانیتو 12 اینچی لمسی HD، جایگاه برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته، گرمکن جایگاه های جلو، کنترل سیستم صوتی و اتصال تلفن همراه روی فرمان+ car play، سیستم تهویه هوا، قابلیت اتصال wi-fi، جهتیاب ماهوراه ای، دوربین ثبت وقایع، دوربین دنده عقب، خطوط راهنما، چراغ راهنمای جهت، چراغ نقطه کور بهره خواهد برد.

تصاویر شاسی بلند چینی FMC T5

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1932

به "FMC T5، شاسی بلند تازه بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "FMC T5، شاسی بلند تازه بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید