شروع طرح آهن کمک و مکمل ویتامینD در کاشان

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/اصفهان معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از شروع اجرای طرح آهن کمک و مکمل ویتامین D برای دانش آموزان دوره های متوسطه اول و دوم این شهرستان اطلاع داد.

شروع طرح آهن کمک و مکمل ویتامینD در کاشان

حسین محمودی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آشنایی و ترویج فرهنگ پیشگیری و مراقبت از خود، مهم ترین اولویت تأمین سلامت جامعه است که با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می گردد.

وی اضافه نمود: طرح آهن کمک یکی از برنامه هایی است که به منظور حفظ سلامت دانش آموزان و پیشگیری از کم خونی و فقر آهن آنها پیگیری می گردد و در این راستا 130 هزار قرص آهن برای مصرف هفتگی در مدت چهار هفته در اختیار دانش آموزان دختر نهاده شد.

محمودی با اشاره به نیمه حضوری بودن کلاس های آموزشی، توضیح داد: مکمل ویتامینD نیز با توزیع 150 هزار قرص برای مصرف ماهانه یک قرص برای دانش آموزان دختر و پسر بر اساس برنامه زمانبندی مناسب با مشارکت خانواده ها اجرا می گردد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، گفت: طرح های سلامت محور با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان در قالب تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اجرا می گردد که مدارس پویا، سنجش قد و وزن، تغذیه سالم، طرح نوجوان سالم، کمکگران زندگی و المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای بخشی از این برنامه ها هستند.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش در کشورهای پیشرفته، به عنوان رکن اصلی توسعه آگاهی اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است و برای فرهنگ سبک زندگی سالم و ارتقای سواد سلامت باید از دوران مدرسه ترویج کرد.

به گفته خبرنگاران، آیین شروع طرح آهن کمک و مکمل ویتامین دی در دبیرستان حاج علی پیوندی کاشان برگزار گردید و حدود نیمی از جمعیت 60 هزار نفری دانش آموزان این شهرستان را شامل می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1900

به "شروع طرح آهن کمک و مکمل ویتامینD در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع طرح آهن کمک و مکمل ویتامینD در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید