آمریکا فروش 650 میلیون دلار موشک به عربستان سعودی را تأیید کرد

به گزارش مجله تار و سه تار، وزارت خارجه آمریکا با فروش 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط به عربستان سعودی موافقت کرده است.

آمریکا فروش 650 میلیون دلار موشک به عربستان سعودی را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا درخواست عربستان سعودی برای خرید 650 میلیون دلار موشک هوا به هوا و تجهیزات مرتبط را تأیید کرد.

آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا روز پنجشنبه کنگره را مطلع کرد که فروش این تجهیزات سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا را تقویت خواهد کرد.

در این سند از عربستان سعودی به عنوان کشور دوست نام برده شده که نیروی مهمی برای پیشرفت های اقتصادی و سیاسی در خاورمیانه به شمار می رود.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با وعده پایان دادن به جنگ یمن روی کار آمده فروش این تسلیحات سند دیگری برای تردید در ادعاهای آمریکا به شمار می رود.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت های یمن و توسعه فقر، بیکاری و توسعه بیماری های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می کنند. بیش از 75 درصد جمعیت یمن در حال حاضر نیازمند نوعی کمک رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، میلیون ها نفر نمی دانند وعده غذایی بعدی شان از کجا تأمین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1810

به "آمریکا فروش 650 میلیون دلار موشک به عربستان سعودی را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فروش 650 میلیون دلار موشک به عربستان سعودی را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید