آمریکا 55.4 میلیارد دلار سلاح به دولت های خارجی فروخته است

به گزارش مجله تار و سه تار، یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفته دولت این کشور طی سال اقتصادی گذشته نزدیک به 55.4 میلیارد دلار سلاح به دولت های خارجی فروخته است.

آمریکا 55.4 میلیارد دلار سلاح به دولت های خارجی فروخته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفته فروش سلاح توسط آمریکا به دولت های خارجی با کاهش جزئی نسبت به سال اقتصادی گذشته تا 30 سپتامبر امسال به 55.4 میلیارد دلار رسیده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کاستن از موانع و محدودیت های فروش سلاح و تجهیزات نظامی به کشورهای خارجی صادرات این محصولات بین 2017 تا 2018 را 33 درصد افزایش داد.

دولت آمریکا پس از رونمایی از طرحی موسوم به آمریکایی بخر در سال 2018، محدودیت ها برای فروش تجهیزات نظامی به دولت های خارجی را کاهش داد و مقام های آمریکایی را به نقش آفرینی بیشتر برای بازاریابی جهت صنعت سلاح این کشور ترغیب کرد.

دولت های خارجی برای خرید سلاح از شرکت های آمریکایی دو راه پیش رو دارند: معاملات تجاری مستقیم که برای آن بین دولت یک کشور و شرکت آمریکایی مذاکره انجام می گردد و خریداری به وسیله صادرات آمریکا که طی آن دولت یک کشور خارجی با یک مقام وزارت دفاع آمریکا در پایتخت کشور خودش تماس می گیرد. فروش این تجهیزات با هر دو روش نیازمند مجوز دولت آمریکا است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 427

به "آمریکا 55.4 میلیارد دلار سلاح به دولت های خارجی فروخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 55.4 میلیارد دلار سلاح به دولت های خارجی فروخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید