آیا هواوی پیروز به طراحی سیستم عامل اختصاصی می شود؟

به گزارش مجله تار و سه تار، از زمانی که شرکت هواوی تحت فشار ایالات متحده قرارگرفته است، برخی شرکت های آمریکایی مثل گوگل نیز همکاری های خود با هواوی را به حداقل رسانده اند. اما پس از آن، خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که هواوی به فکر انتشار سیستم عامل اختصاصی خود افتاده است.

آیا هواوی پیروز به طراحی سیستم عامل اختصاصی می شود؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با وجود این که خبر ساخت سیستم عامل اختصاصی هواوی چندان تازه نیست و این شرکت از سال گذشته به فکر این کار است، اما اخیرا و پس از محدودیت های اندروید برای هواوی، حدس ها در این مورد پررنگ تر شده است.

اگرچه برخی مدیران هواوی ابتدا اعلام کردند این سیستم عامل جایگزین در دست تولید است اما سپس این موضوع رد شد و اعلام شد فعلا خبری از سیستم عامل تازه نخواهد بود. با همه این ها، مدیر اجرایی هواوی رن ژنگفی مدتی پیش فته بود هواوی به زودی سیستم عامل تازه خود را معرفی می کند. این خبرهای ضد و نقیض باعث شده برخی کارشناسان نیز به این ماجرا واکنش نشان دهند.

به اعتقاد تعدادی از کارشناسان صنعت تلفن همراه، طرح هواوی برای ساخت جایگزین اندروید شکست می خورد. درواقع این کارشناسان معتقدند اگر ساخت یک سیستم عامل آسان است اما توسعه خدمات و اکوسیستم برنامه های قدیمی برای ورود به نرم افزار تازه در سطح بین الملل ساده نیست.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2109

به "آیا هواوی پیروز به طراحی سیستم عامل اختصاصی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هواوی پیروز به طراحی سیستم عامل اختصاصی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید