ابوالفتح: سفر رئیس جدید اتحادیه اروپا تغییری در فضای برجام نخواهد داشت ، این سفر ضامن روابط کژدار و مریض ایران و اروپا است

به گزارش مجله تار و سه تار، یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر بورل به ایران چشم انداز چندان روشنی از یک سفر موفقیت آمیز ندارد،جز اینکه اولین سفر رسمی بورل در این سمت است و می تواند سطح کژدار و مریض روابط ایران و اروپا را در همین حد حفظ نماید.

ابوالفتح: سفر رئیس جدید اتحادیه اروپا تغییری در فضای برجام نخواهد داشت ، این سفر ضامن روابط کژدار و مریض ایران و اروپا است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل بین الملل در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی خبرنگاران در خصوص سفر ژوزف بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به تهران گفت: هدف کلی سفر ژوزف بورل به عنوان مسئول سیاست خارجه اروپا به تهران ملاقات با مقامات ایرانی است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مطرح شده در خصوص این سفر مسئله برجام است البته بایداین را در نظر گرفت که تمام روابط ایران و اروپا پیرامون برجام نیست و مسائل دیگری نیز فارغ از برجام وجود دارد، اما نمی توان منکر این شد که یکی از مهمترین موضوعات فی مابین ایران و اتحادیه اروپا موضوع برجام است.

ابوالفتح در خصوص موارد مطرح شده در سفر بورل با مقامات ایرانی به تهران گفت: به احتمال زیاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص گام های 5 گانه ایران و درخواست برای برگشت این گام ها مسائلی را مطرح خواهد نمود و عنوان می نماید که ایران به دوران پیش از برداشتن این گام ها برگردد و یا سرعت فعالیت های هسته ای خود را به لحاظ کمی و کیفی تغییر دهد و حرکت خود را با شیب ملایم تری در پیش بگیرد.

این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: از این منظر به نظر نمی رسد سفر بورل به تهران در مواضع ایران و گام های برداشته شده تغییری ایجاد کند از طرف مقابل جمهوری اسلامی نیز نقدها و گله گذاری های خود از اروپا مبنی براینکه اروپایی ها نتوانسته اند به تعهدات برجامی خود عمل نمایند و رفتار آن ها از بیانیه های رسمی فراتر نرفت نیز مطرح خواهد شد اینکه اروپا هیچ گاه کانال اینتکس را به صورت رسمی راه نینداخت و به فشار های آمریکا علیه ایران تن داده و از آن ها تمکین کرد.

وی ادامه داد: این ها مواردی است که حتما در ملاقات ها و مذاکرات طرفین مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ابوالفتح با بیان اینکه سفر بورل به ایران تغییری در فضای برجام ایجاد نخواهد نمود یادآور شد: به نظر نمی رسد این سفر تغییری در شرایط برجام داشته باشد، چون اساسا در توان و اراده اروپا چنین وضعیتی وجود ندارد و اروپایی ها قادر نیستند از طرف آمریکا قول همکاری بدهند و یا عنوان نمایند فشار حداکثری آمریکا علیه ایران کاهش خواهد یافت و یا از طرف دیگر دیدگاه و تصمیمات ایران را در قبال برجام تغییر دهند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: از این جهت چشم انداز چندان روشنی از یک سفر موفقیت آمیز پیش رو نیست جز اینکه این سفر اولین سفر رسمی بورل در این سمت است و می تواند سطح کژدار و مریض روابط ایران و اروپا را در همین حد حفظ نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 603

به "ابوالفتح: سفر رئیس جدید اتحادیه اروپا تغییری در فضای برجام نخواهد داشت ، این سفر ضامن روابط کژدار و مریض ایران و اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: سفر رئیس جدید اتحادیه اروپا تغییری در فضای برجام نخواهد داشت ، این سفر ضامن روابط کژدار و مریض ایران و اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید