اجرای طرح مکان یابی مدارس به صورت پایلوت در 2 استان کشور، یاری 1500 میلیاردی خیرین مدرسه ساز

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/کرمان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اشاره به طرح مکان یابی مدارس مطرح کرد: براساس تحولات جمعیتی 50 سال آینده این طرح اجرا می گردد و سامانه این طرح نیز طراحی شده و اکنون طرح مکان یابی مدارس در دو استان به صورت پایلوت در حال اجراست.

اجرای طرح مکان یابی مدارس به صورت پایلوت در 2 استان کشور، یاری 1500 میلیاردی خیرین مدرسه ساز

مهراله رخشانی مهر عصر امروز 31 خردادماه در آئین انعقاد تفاهمنامه ساخت 120 مدرسه در استان کرمان گفت: در سال گذشته از محل صندوق ذحیره ارزی 45 میلیارد تومان برای 3 استان سیل زده کشور اختصاص داده شد که یکی از این سه استان، کرمان بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 48 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای استان کرمان تامین اعتبار کردیم.

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بیان نمود: هیچ پروژه ملی رها شده در کشور نداریم و اگر پروژه ای این چنین داشته باشیم پروژه های استانی هستند.

وی با اشاره به طرح مکان یابی مدارس عنوان نمود: براساس تحولات جمعیتی 50 سال آینده این طرح اجرا می گردد و سامانه این طرح نیز طراحی شده و اکنون طرح مکان یابی مدارس در دو استان به صورت پایلوت در حال اجراست.

رخشانیمهر با بیان این مطلب که در سال گذشته حدود یک هزار 500 میلیارد تومان یاری خیرین چدرسه ساز را داشتیم، توضیح داد: باید از شیوه های نو برای جذب خیرین بهره بگیریم و طرح آجر به آجر میخواهد همه مردم در امر مدرسه سازی را مشارکت دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با اشاره به سامانه مهر مدرسه اظهار کرد: این سامانه بر اساس چارچوب مشارکت هرچه بیشتر خانواده ها در امر مدرسه سازی و بر اساس آموزه های سند تحول بنیادین طراحی شده است و به جلب مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی منجر می گردد.

به گزارش خبرنگاران، مصطفی آیت الهی موسوی معاون امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: به زودی مشکل تمام مدارس جنوب استان از بابت انشعاب آب و برق حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران، در این آئین تفاهمنامه ساخت 120 مدرسه با 720 کلاس توسط اتاق بازرگانی استان و موسسه خیریه مهر گیتی امضا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1003

به "اجرای طرح مکان یابی مدارس به صورت پایلوت در 2 استان کشور، یاری 1500 میلیاردی خیرین مدرسه ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح مکان یابی مدارس به صورت پایلوت در 2 استان کشور، یاری 1500 میلیاردی خیرین مدرسه ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید