اشتغال، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان

به گزارش مجله تار و سه تار، استاندار مرکزی گفت: روستاها به عنوان کانون های اشتغال یک جامعه از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی هستند و باید در راس برنامه ریزی های ادارات قرار گیرند.

اشتغال، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان

به گزارش خبرنگاران، سیدعلی آقازاده در کارگروه تخصصی اشتغال استان در مورد توزیع تبصره 18 اظهار کرد: در جلسه امروز نقص و ضعف جدی در مکانیسم توزیع تبصره 18 آنالیز و مقرر شد نامه ای توسط معاونت مالی برای دستگاه ها و وزرای مرتبط آماده گردد تا این موضوع به عنوان درخواست ارسال و اصلاح گردد .

وی اضافه نمود: همچنین ضروری است در این راستا هر دو هفته ای یکبار یک کارگروه به منظور آنالیز همین تبصره تشکیل گردد تا نظارت و کنترل و پیشرفت پروژه ها مورد آنالیز قرار گیرد. این کمیته باید مامور شوند که یک پایش جدی را در عملکرد تبصره و مسائل موجود در این طرح و ارزیابی دستگاه ها در مورد جذب اعتبارات داشته باشند تا بتوانیم در این زمینه عملکرد استان را افزایش دهیم .

استاندار مرکزی توضیح داد: عملکرد بعضی بانک ها در راستای اشتغالزایی قابل تقدیر است که ضروری است باقی بانک ها نیز فعالیت و عملکرد خود را افزایش دهند، در این راستا باید در جلسه آینده گزارشی از عملکرد بانک ها ارائه گردد .

آقازاده بیان نمود: نهادهایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی می توانند منبع و منشاء اشتغال های خوب بویژه در روستاها باشند که البته این دو ارگان عملکرد خوبی داشته اند، بویژه اینکه کمیته امداد در زمینه خودکفایی و استقلال خانواده های وابسته در روستا راندمان خوبی داشته که نیازمند حمایت از سوی بانک ها هستند .

وی ادامه داد: این اقدامات در ریشه کن کردن بیکاری و محرومیت در روستا موثر خواهد بود. روستا می تواند در اقتصاد مقاومتی و رشد مالی کانون اشتغال باشد، رشد مالی روستاها می تواند عدم مهاجرت از روستا را به دنبال داشته باشد. منابع بانکی و تسهیلات بانکی نیز باید به این سمت حرکت نمایند .

استاندار مرکزی اضافه نمود: بعضی ادارات از جمله میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی از این منابع استفاده خوب و کافی نداشته اند این در حالی است که می توان فراوری صنایع دستی را با برگزاری نمایشگاه ها در روستاها ترویج داد البته باید بازار فروش این فراوریات نیز فراهم گردد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 162

به "اشتغال، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال، مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستائیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید