افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان

به گزارش مجله تار و سه تار، سخنگوی وزارت امور خارجه از افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در روز شنبه 29 آذر اطلاع داد.

افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (آدینه) از افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در تاریخ شنبه 29 آذر ماه 1399 اطلاع داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در سفر اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام آباد، وزرای امور خارجه ایران و پاکستان موافقت کردند، در بازه زمانی کوتاهی گذرگاه مرزب ریمدان - گبد دو کشور، که قبلا مذاکرات آن صورت گرفته بود، افتتاح گردد.

خطیب زاده در ادامه گفت: به این ترتیب و با هماهنگی های صورت گرفته بین مقامات دو کشور و دستگاه های ذیربط، فردا (شنبه) مرز ریمدان-گبد به عنوان دومین نقطه مرزی رسمی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان در استان سیستان و بلوچستان توسط مقامات عالیرتبه ذیربط دو کشور افتتاح خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افتتاح این گذرگاه مرزی را عاملی برای افزایش مبادلات مالی و تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان خواند و اضافه کرد: ایجاد این گذرگاه مرزی بین دو کشور دوست و همسایه و افتتاح اخیر راه آهن خواف - هرات نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران برای تعامل و همکاری با همسایگان خود اولویت ویژه ای قائل است و راه رشد و تعالی منطقه غرب آسیا را در همکاری نزدیک کشور های همسایه می بیند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1326

به "افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح دومین نقطه مرزی رسمی بین ایران و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید