تور ارزان گرجستان: گرجستان: در مذاکرات 3

به گزارش مجله تار و سه تار، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه گرجستان روز آدینه اعلام نمود که این کشور در چارچوب مذاکرات 3+3 با حضور ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه برای برطرف موانع روابط مالی و حمل و نقل در قفقاز جنوبی شرکت نمی کند.

تور ارزان گرجستان: گرجستان: در مذاکرات 3

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید زالکالیانی وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر گرجستان روز آدینه گفت که تفلیس قصدی برای شرکت در مذاکرات 3+3 (با شرکت جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ترکیه و ایران) درباره موضوع برطرف موانع روابط مالی و حمل و نقل در منطقه قفقاز جنوبی ندارد.

به نوشته خبرگزاری تاس، وی گفت: تفلیس در مذاکرات پلتفرم شش گانه مشارکت نخواهد کرد و در این باره در جریان سفر به ترکیه و (جمهوری) آذربایجان صحبت نموده ام.

اوایل ماه اکتبر، وزیر امور خارجه گرجستان گفت که با وجود مسائل با مسکو، تفلیس باید به گونه ای در چنین پروژه های ژئوپلتیک منطقه ای حضور داشته باشد اما مدتی بعد دپارتمان ارتباطات راهبردی وزارت امور خارجه گرجستان این اظهارات را رد نموده و آن را سوء برداشت رسانه ها توصیف کرد.

در ماه اکتبر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری پس از گفت وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت که با وزیر امور خارجه ایران درباره ابتکار ایجاد چارچوب 3+3 که شامل جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه است گفت وگو نموده است. وی هدف از ایجاد این چارچوب را برطرف تمامی موانع حمل و نقل و ارتباطات مالی در منطقه توصیف نموده است.

وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که طرف ایرانی و ترکیه و جمهوری آذربایجان از این ابتکار حمایت نموده اند.

مسکو اعلام نموده که با مقام های ارمنستانی در این زمینه در حال کار بوده و امیدار است که گرجستان نیز مزایای اساسی ایجاد چنین سازوکاری را درک کند.

ابتکار چارچوب شش گانه در زمینه همکاری در منطقه قره باغ کوهستانی نخستین بار به وسیله ترکیه و جمهوری آذربایجان مطرح شده است. ایران از این ایده استقبال نموده و گفته که آماده تسهیل اقدامات به سوی تقویت صلح در منطقه است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1809

به "تور ارزان گرجستان: گرجستان: در مذاکرات 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: گرجستان: در مذاکرات 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید