افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز

به گزارش مجله تار و سه تار، سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند با حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور در تبریز به بهره برداری رسید.

افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز

آقای سالاریه در مراسم بهره برداری از سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز گفت: از اواخر دهه 80 صنعت هوا و فضا در کشور پیشرفت چشمگیری داشت که قدم های موثری در این حوزه در کشور برداشته شده است.

وی تبریز و آذربایجان شرقی را مهد نخبگان و دانشمندان متخصص دانست و اضافه نمود: حوزه فضایی یکی از پرمخاطب ترین حوزه های جذب نخبگان است و از آنجایی که محصولات تولیدی هم ارزش صادراتی دارند می توان سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه کرد.

وی با اشاره به ساخت سکوی پرتاب در پژوهشگاه فضایی تبریز گفت: یکی از راه هایی که جایگزین مناسب برای استفاده از اینترنت در شرایط خاص است استفاده از سکو های پرتاب بالن است.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم کوشش ها و موفقیت های علمی به خصوص در حوزه فضایی را برای مردم امیدوارکننده دانست و گفت: این فعالیت ها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقتدار آفرین است.

آقای عابدین خرّم اضافه نمود: فعالیت های علمی و فناوری توسعه کشور را به همراه دارد و از طرفی بومی سازی صنعت به خصوص صنعتی چون هوا و فضا با جذب نخبگان مانع خروج آنان از کشور می گردد.

آقای شاملی رئیس پژوهشکده رانشگران فضایی ایران هم با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: این پژوهشکده با فعالیت در طرح های دفاعی، کشاورزی ،صنعتی و مخابراتی توانسته است ماموریت های بزرگی را به خاتمه برساند.

وی کار بر روی فیبر های نوری ساخت رانشگر های الکترونیکی و بالن های رکاب را از جمله طرح های تحقیقاتی این مرکز بیان کرد.

خبرنگاران آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2081

به "افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح سکوی پرتاب بالن مخابراتی هوشمند در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید