افزایش 6 برابری کشت زعفران در خاتم

به گزارش مجله تار و سه تار، کارشناس زراعت جهاد کشاورزی خاتم گفت: چندسالی است که کشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته، کشت این گیاه کم آبخواه نسبت به مدت مشابه پارسال 6 برابر شده است.

افزایش 6 برابری کشت زعفران در خاتم

از وبلاگ ساعت گلورایا دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا تاج آبادی پنج شنبه 21 آذر اضافه نمود: کاشت زعفران در ماه های مرداد تا مهر انجام می گردد و در آب و هوای معتدل با توجه و دقت خاصی صورت گیرد، این گیاه گرمسیری در نقاطی که تابستان های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، رشد خوبی دارد اما ممکن است در همه شرایط اینگونه نباشد.

وی یادآور شد: به کشاورزانی که راغب به کاشت محصولات دارویی و کم آبخواه مانند زعفران باشند، تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت برداخت می گردد تا بتوانند علاوه بر کشت این گیاهان در مصرف آب نیز صرفه جویی گردد.

تاج آبادی اظهار کرد: چندسالی است که کاشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان خاتم استان یزد قرار گرفته و سطح زیرکشت آن طی سه سال گذشته از 5 هکتار به 30 هکتار افزایش یافته است.

او گفت: در دستور کار داریم این میزان تا دو سال آینده به 50 هکتار افزایش یابد. هم اکنون 25 هکتار بارور و پنج هکتار نیز غیربارور است و پیش بینی می گردد در هر هکتار، پنج کیلو زعفران برداشت گردد.

تاج آبادی خاطرنشان داشت: این گیاه کم آبخواه در ماه های آبان و آذر برداشت می گردد.

سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم 16 هزار و 713 هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی 16 هزار و 526 هکتار است.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 569

به "افزایش 6 برابری کشت زعفران در خاتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 6 برابری کشت زعفران در خاتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید