انگلیسی ها مدیریت کرونا در کشورشان را بدتر از ایتالیا می دانند

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، گاردین گزارش داده است که نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد بیشتر مردم انگلیس بر این باورند که عملکرد دولت انگلیس در مواجهه با بحران ناشی از شیوع بیماری کووید -19 نسبت به کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بدتر بوده است.

انگلیسی ها مدیریت کرونا در کشورشان را بدتر از ایتالیا می دانند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

روزنامه گاردین گزارش داد تازه ترین نظرسنجی مؤسسه اوپینیون که به سفارش روزنامه آبزرور انجام شد نشان داد در حالی که تا همین دو هفته پیش بیشتر مردم فکر می کردند انگلیس عملکرد بهتری در مقایسه با ایتالیا و اسپانیا داشته است، اما این تلقی اکنون تغییر نموده است.

یافته های جدید همچنین حاکی از آن است که تنها درباره آمریکا است که بیشتر انگلیسی ها بر این باورند بدترین عملکرد را داشته است.

نتایج جدید یک هفته بعد از گزارش اداره آمار ملی بدست آمده که نشان می دهد انگلیس بیشترین آمار تلفات ناشی از کووید -19 را نسبت به هر کشور دیگری در اروپا داشته است.

این اداره گزارش داده که تا روز دوم مه (13 اردیبهشت) 29 هزار و 648 نفر در انگلستان و ولز در گواهی مرگشان ابتلاء به کووید -19 درج شده است. با افزوده شدن امار رسمی تلفات برای اسکاتلند و ایرلند شماری این رقم در مجموع به 32 هزار و 313 نفر رسید که بالاترین رقم در بین کشورهای اروپایی است.

هر چند وزیران انگلیسی علاقه مند هستند به این موضوع اشاره نمایند که نمی توان کشورها را با هم مقایسه کرد. به نظر می رسد افزایش آمار کشته شدگان در انگلیس نظر افکار عمومی را درباره میزان مؤثر بودن مدیریت انگلیس تغییر داده است.

دو هفته پیش وقتی از مردم پرسیده شد که آیا عملکرد انگلیس بهتر یا بدتر از ایتالیا بوده است، 30 درصد گفتند که عملکرد آن بهتر و 22 درصد عملکرد دولت شأن را بدتر ارزیابی کردند.

وقتی همین سوال را بین سه شنبه و پنجشنبه هفته پیش از آنها پرسیدند 29 درصد گفتند که عملکرد انگلیس بدتر بوده و 25 درصد آن را بهتر دانستند.

در قیاس با اسپانیا، 29 درصد بر این باور بودند که عمکرد انگلیس بدتر بوده و 22 درصد آن بهتر دانستند.

این نتایج نشان داد که نسبت به دو هفته پیش، تعداد بیشتری از مردم بر این باورند که عملکرد انگلیس در مقایسه با کره جنوبی، ژاپن و استرالیا بدتر بوده است.

به طور کلی، 48 درصد مردم انگلیس بر این باورند که کشورشان عملکرد بهتری داشته و 36 درصد مخالف آن هستند.

در رابطه با ابعاد خاص این بحران، 60 درصد نحوه مدیریت آزمایش های کووید -19 را قبول نداشتند. دولت انگلیس اعلام نموده که در روز 100 هزار تست انجام می داد که در هفته گذشته نتوانسته این میزان تست را در روز انجام دهد.

با توجه به کاهش احتمالی محدودیت های قرنطینه، بیشتر مردم درباره بازگشایی دوباره اماکن عمومی محتاط هستند. از هر 10 نفر کمتر از یک نفر (8 درصد) به بازگشایی فوری مدارس معتقد بودند. این میزان در رابطه با ادارات (8 درصد) و مغازه های غیرضروری (9 درصد) بود.

از هر 5 نفر سه نفر (60 درصد) گفتند که از صرف غذا در رستوران ها احساس راحتی نمی نمایند. بیش از نیمی (55 درصد) گفتند همین احساس را درباره استفاده از متروها دارند. درباره سفر با اتوبوس و قطار به ترتیب 59 و 56 درصد احساس خوشایندی ندارند.

یک سوم (36 درصد) بر این باورند که احساس خوبی برای بازگشت به کار ندارند و تنها 30 درصد اعلام کردند از اینکه به کار برگردند احساس آرامش می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 910

به "انگلیسی ها مدیریت کرونا در کشورشان را بدتر از ایتالیا می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیسی ها مدیریت کرونا در کشورشان را بدتر از ایتالیا می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید