اهتمام جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای فرآوری گیاهان دارویی

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/اردبیل گفت: راه اندازی واحد صنعتی عصاره گیری گیاهان دارویی از برنامه های اولویت دار جهاددانشگاهی است.

اهتمام جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای فرآوری گیاهان دارویی

رئیس جهاد دانشگاهی در ملاقات با سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با اداره کل منابع طبیعی در زمینه گیاهان دارویی اشاره و و توضیح داد: وجود مراتع مملو از گیاهان دارویی از جمله بابونه، گل گاوزبان، کبر، کاکوتی، نسترن کوهی، پونه کوهی، شیرین بیان، اسپند، تاج ریزی و ده ها نوع گیاه دیگر، اردبیل را به یکی از قطب های گیاهان دارویی کشور تبدیل نموده است که شناسایی، فرآوری و حفظ و صیانت از آن همت همگانی می طلبد.

اوچی اردبیلی اضافه نمود: برای تخصیص اعتبار برای این طرح، مذاکراتی با نمایندگان و مسئولان استان انجام گرفته است که در صورت تحقق حمایت و مساعدت های لازم سعی داریم این واحد را به زودی راه اندازی کنیم.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اضافه نمود: این نهاد به عنوان یک نهاد علمی و تحقیقاتی گام های خوبی در سال های گذشته برای معرفی گیاهان دارویی استان و تغییر الگوی کشت استان به سمت فراوری گیاهان دارویی برداشته است و در حال حاضر نیز برای ایجاد زیرساخت های لازم برای فرآوری این گیاهان کوشش می نماید.

اوچی اردبیلی، مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل را یکی از ظرفیت های استان عنوان و اعلام کرد: این مرکز با ایجاد بستر مناسب برای محققان و پژوهشگران حوزه گیاهان دارویی توانسته در به ثمر نشستن ایده علاقه مندان این عرصه گام مؤثری بردارد.

به گزارش خبرنگاران، در این ملاقات سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی و این اداره کل را هم سو با هم دانست و گفت: از تجارب ارزنده جهاددانشگاهی در حفظ و صیانت از منابع طبیعی استان استفاده خواهیم کرد.

محمود قلی زاده، جنگل های فندق اردبیل را ذخیره گاه ژنتیکی ارزشمندی برای کشور و استان عنوان و اعلام کرد: جهاددانشگاهی از سال های گذشته مطالعات خوبی برای احیا و توسعه این جنگل ها نموده است که از نتایج آن برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

وی از آمادگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای همکاری با جهاددانشگاهی در اجرای پیروز برنامه های توسعه ای و کاربردی این اداره کل در زمینه گیاهان دارویی اطلاع داد و خواهان توسعه همکاری های مشترک شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1567

به "اهتمام جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای فرآوری گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهتمام جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیرساخت های لازم برای فرآوری گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید