اهمیت پاییز و زمستان در کشاورزی چیست؟

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/زنجان رئیس جهادکشاورزی ابهر گفت: پاییز و زمستان بهترین زمان برای مبارزه با آفات و بیماری ها است.

اهمیت پاییز و زمستان در کشاورزی چیست؟

مجید قزوینیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت فصل پاییز و زمستان در حوزه کشاورزی، بیان کرد: بعضی از کشاورزان به اهمیت این دو فصل در کشاورزی آشنا نبوده و به همین علت باغ های خود را در این فصل رها می نمایند.

وی با اشاره به این که این دو فصل بهترین زمان برای مبارزه با آفات و بیماری ها است، ادامه داد: فصل پاییز و زمستان همچنین بهترین زمان برای اصلاح خاک های شور و خاک های رسی و سنگین است.

قزوینیان با اشاره به نقش موثر یخ آب زمستانه در مبارزه با آفت زنجره مو، ادامه داد: با انجام یک یا دو بار آبیاری غرق آبی در باغ به منظور یخ آب زمستانه، کشاورزان می توانند با تخم و لارو و شفیره آفاتی که زمستان را در درون بقایای گیاهی درون خاک پای درختان می گذرانند، مبارزه نمایند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ابهر با تاکید بر این که این عملیات در دمای بیش از 7 درجه سانتی گراد نباید صورت بگیرد، ادامه داد: در دمای منفی 10 درجه و بیشتر نیز امکان خسارت به بقیه درختان و ریشه درختان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که بسیاری از باغ داران با آغاز فصل پاییز و زمستان فعالیت های خود را در عرصه باغ تعطیل می نمایند، اعلام نمود: بعضی از کشاورزان فعالیت های کشاورزی خود را به فصل بهار موکول می نمایند که این امر اشتباه است.

وی با اشاره به این که ابهر یکی از قطب های کشاورزی استان زنجان به شمار می رود، یادآور شد: رعایت توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی و کشاورزی اصولی می تواند رونق روزافزون بخش کشاورزی ابهر را به دنبال داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 717

به "اهمیت پاییز و زمستان در کشاورزی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت پاییز و زمستان در کشاورزی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید