ایران زمینه های لازم برای همکاری با سازمان شانگهای را دارد

به گزارش مجله تار و سه تار، سفیر روسیه در چین گفت: ایران شانس لازم برای مشارکت بیشتر در فعالیت های سازمان همکاری شانگهای را دارد.

ایران زمینه های لازم برای همکاری با سازمان شانگهای را دارد

با سفر چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آندری دنیسوف سفیر روسیه در چین در سخنانی تاکید نمود: ایران هر شانسی دارد تا در فعالیت های سازمان همکاری شانگهای، مشارکت و تعامل بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه توضیح داد: ایران دلایل لازم را دارد تا برای مشارکت نزدیکتر در فعالیت های سازمان همکاری شانگهای، نامزد گردد. در این مورد، من هیچ مانعی را برای این فرایند نمی بینم و معتقد نیستم که همکاری نزدیک سازمان همکاری شانگهای با ایران، مربوط به یک آینده بسیار دور خواهد بود.

این مقام روسی گفت: ایران به خاطر دلایل زیادی یک شریک طبیعی برای سازمان همکاری شانگهای به شمار می رود، از دلایل جغرافیایی گرفته تا دلایل تجاری و مالی.

در ماه ژانویه، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های اعمال شده علیه برنامه هسته ای ایران را لغو کردند. این تحریم ها پس از آن لغو شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای، پایبند بوده است.

اواخر فوریه نیز فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در سازمان همکاری شانگهای تاکید نمود که توافق هسته ای کلیه موانع پیوستن ایران به سازمان شانگهای را از بین برده است.

سازمان همکاری شانگهای یک ائتلاف سیاسی و مالی و نظامی است که در سال 2001 میلادی توسط روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شده است. ایران به همراه بلاروس و مغولستان، افغانستان، هند و پاکستان اعضای ناظر این سازمان به شمار می فرایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 629

به "ایران زمینه های لازم برای همکاری با سازمان شانگهای را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران زمینه های لازم برای همکاری با سازمان شانگهای را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید