اینوتکس 2021 با حضور سورنا ستاری و علی اکبر صالحی افتتاح شد

به گزارش مجله تار و سه تار، افتتاحیه هشتمین دوره رویداد اینوتکس در تاریخ 28 الی 31 خردادماه 1400 در پارک فناوری پردیس، با حضور فعالیت فناوری، صنعت و دانش، برگزار گردید.

اینوتکس 2021 با حضور سورنا ستاری و علی اکبر صالحی افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران، این مراسم که با حضور سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان و علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سخنرانی دکتر عباسی، مدیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس و چند تن از سفرای کشورهای خارجی شروع شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه با ارائه خلاصه ای از آنچه قرار است در چهار روز نمایش و در بخش های مختلف برگزار گردد، ابعاد مختلف نمایشگاه را آنالیز کرد.

پس از آن مراسم برای اجرای متفاوت مجری مجازی برنامه که با نام اینومن از آن یاد می شد ادامه پیدا کرد. در این افتتاحیه سه تفاهم نامه همکاری میان شرکت های مختلف خصوصی و دولتی نیز امضا شد.

اما یکی از مهم ترین بخش های مراسم افتتاحیه مربوط به سخنرانی سورنا ستاری بود که در مورد نقش پررنگ فناوری و دانش در حال و آینده صنعت و همچنین نقش حیاتی آن در دوران پاندمی صحبت کرد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان ضمن اشاره به پاندمی کرونا و شرایط یک سال و نیم گذشته، ابراز امیدواری کرد که با از بین رفتن فراگیری این ویروس، سال آینده بتوان نمایشگاه اینوتکس به صورت کامل تر و به صورت حضوری برگزار گردد البته این نکته هم قابل اشاره است که محدودیت های به وجود آماده بر اثر کرونا، باعث پیشرفت هایی در زمینه نوآوری و فناوری شده است. از جمله در حوزه بیوتک که دیدیم مواد اولیه دارویی در همین ایران فراوری شد و هم اکنون چند شرکت دانش بیان در حال فراوری و تست واکسن ویروس کرونا هستند.

نگاه تمسخرآمیز به فناوری از بین رفته است و اولویت اول هر دولتی شده است. فناوری اقتدار، اقتصاد، فرهنگ و پایه توسعه هر کشوری است و ایران هم از این قائده مستثنا نیست.

این نکته را می توان در پارک فناوری پردیس که در آن حضور داریم مشاهده نموده که میزبان بیش از ده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید بوده است.

این سرمایه گذاری روی جوانان و مغزهاست و امیدواریم در کنار این سرمایه گذاری ها، همکاری محلی نیز شکل بگیرد.

در حقیقت توسعه شهر پردیس یک توسعه دانش بیان است و امیدواریم با افزایش یاری و سرمایه گذاری شرکت ها، شرایط بهتر گردد.

اکنون دیگر فعالین مالی ما را به حساب می آورند؛ اکنون به موقعیتی رسیدیم که هر کسی بخواهد در اقتصاد فعالیت کند، باید به شما احترام بگذارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1602

به "اینوتکس 2021 با حضور سورنا ستاری و علی اکبر صالحی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینوتکس 2021 با حضور سورنا ستاری و علی اکبر صالحی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید