طراحی ویلا کلاسیک: باغ های هزارتوی جادویی دنیا را بشناسید

به گزارش مجله تار و سه تار، امروزه باغ های هزارتو به یکی از تفریح های مجذوب کننده و ایدئال برای گردشگران از سراسر دنیا تبدیل شده است؛ اما مجذوب کننده ترین باغ های هزارتو را کجا می توان یافت؟

طراحی ویلا کلاسیک: باغ های هزارتوی جادویی دنیا را بشناسید

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

امروزه باغ های هزارتو، که راه پر پیچ و خم و باغ پر پیچ و خم نیز نامیده می شود، به عنوان یک تفریح ایدئال برای خانواده ها، همه ساله گردشگران و بازدیدنمایندگان زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نمایند. باغ های هزارتوی فراوانی وجود دارد که ما در این مقاله به ده نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاخ همپتون کورت

هر چند هنری هشتم در سال های بین 1529 تا 1547 در کاخ همپتون کورت، زندگی می کرد؛ اما مانند باغ هزارتو در هیور، در این باغ نیز هرگز قدم نزده است. اما پادشاه دیگری این کار را کرد و این باغ بین سال های 1689 تا 1695، تحت مالکیت ویلیام سوم، بازسازی شد. این باغ یکی از باغ های بسیار جالبی است که وسعت آن به 60 هکتار می رسد و به علت پیچیدگی اش بسیار مورد توجه بوده است.

قلعه لیدز

قلعه لیدز نیز نقشی مشابه هیور دارد و تکه های بزرگی از تاریخ را به یکدیگر پیوند می دهد. باغ هزارتوی این بنای قدیمی انگلیسی که در سال 1086 ساخته شده، از 2400 درخت سرخدار ساخته شده است و زمانی که از بالا به آن نگاه کنید، شبیه تاج پادشاه به نظر می رسد. در مرکز باغ هزارتو، غار زیرزمینی ترسناکی وجود دارد که با حیوانات افسانه ای ساخته شده با صدف، تزیین شده است و از جاهای دیدنی انگلیس به شمار می رود.

لانگ لیت

پارک باشکوه خانه سافاری، واقع در شهرستان ویلتشر، داستان های زیادی برای گفتن دارد. گفته می شود که این باغ با 16 هزار درخت سرخدار، بزرگ ترین باغ هزارتو در بریتانیا است و می تواند شما را 90 دقیقه سرگردان کند؛ البته این بازه زمانی، می تواند متناسب با مهارت شما در حل معما متغیر باشد. بازدید شما می تواند هم زمان با جشنواره نور در این پارک باشد؛ جایی که انفجاری از بالن های چینی زمین را روشن می نماید.

پارک جنگلی قلعه ولان

پارک جنگلی قلعه ولان واقع در روستایی در نزدیکی روستای کسل ویلان، در شهرستان داون، شامل پرچین پرپیچ و خمی است که نشان دهنده راهی به سوی آینده ای مسالمت آمیز برای ایرلند شمالی است. این منطقه در سال 2000، اندکی پس از اجرای مراسم آدینه نیک، به وسیله اجتماعات محلی، ساخته شد. وسعت آن، 2.7 هکتار است و در مرکز آن، زنگ صلح واقع شده است.

کنج ممنوعه

هوای پر رمز و راز این تونل های شبکه ای و محافل پنهان، که پارک توپکیل (Tupgill Park) را روشن می نماید، در نزدیکی Agglethorpe، در دره یورک شر واقع شده است. کنج ممنوعه به عنوان مکانی خصوصی ساخته شده بود؛ اما از زمانی که بازدید برای عموم آزاد شد، صدای خنده بچه هایی که در ساختمان زیرزمینی، گذرگاه های مخفی و اهرام کدر و نیمه شفاف مسابقه می دهند، در آن طنین انداز شده است. در این مکان برنامه هایی در هفته هالووین نیز برگزار می شود.

خانه تراکور

خانه تراکور، در طرح های متنوع و با قدمتی بیش از 900 سال، یکی از بناهای باشکوه در مرز اسکاتلند، در نزدیکی پیبلز، است. باغ هزارتوی آن جدیدتر است و در سال 1981، با استفاده از هزار و پانصد سرو لیلاند ایجاد شد. این مکان جای محبوبی برای شکار تخم مرغ (با 6 هزار تکه شکلات مخفی شده در آن)، در عید پاک محسوب می شود.

قلعه آلنویک

قلعه آلنویک (یکی دیگر از آثار برجای مانده مهیج دوران نورمن) رویکردی متفاوت برای ایده باغ هزارتو بود. طرح ابتدایی آن، که برای نخستین بار به وسیله Lancelot Capability Brown داده شده بود، باغی مدرن بود که در سال 2001 افتتاح شد. این باغ فضاهای زیادی را برای برانگیختن حس کنجکاوی دارد مانند: باغ سمی که شامل گیاهان سمی است و نیز باغ هزارتوی ساخته شده از گیاهان بامبو.

کاخ شون برون، اتریش

پای باغ های هزارتو به وین و نیز در سال گذشته به محل اقامت سابق پادشاهی اتریش - مجارستان نیز رسید. این باغ های بسیار زیبای مجلل و استادانه، مسلما خاص ترین عنصر کاخ شون برونون هستند و باغ هزارتوی آن که برای اولین بار در سال 1720 ساخته شده و در سال 1999 بازسازی شد نیز در داخل آن ها واقع شده است. این باغ چیزی بیش از یک مکعب ساخته شده از تکه های گیاه سرخدار است. بعضی از قسمت های داخلی شامل معماهای ریاضی و تیرک هایی برای بالا رفتن از آن است.

مزارع دال، آمریکا

استدلال های بسیاری بر سر این موضوع که بزرگ ترین باغ های هزارتوی دنیا از چه چیزی ساخته می شوند، وجود دارد. معمولا ادعا می شود دو باغ هزارتوی رویایی یانچنگ، در نزدیکی شانگهای، و باغ هزارتوی آناناس، در (Dole Plantation)، در جزیره اوآهوی هاوایی، بزرگ ترین باغ های هزارتوی دنیا هستند. حدود 14 هزار گیاه مختلف، این باغ های چالش برانگیز 3 هکتاری را تشکیل می دهند.

پارک پرپیچ و خم، یونان

چه چیزی می تواند از نظر اسطوره شناسی، جالب تر از باغ هزارتوی کرت که مینوتاوروس، در دوران پادشاهی مینوس در آن نگهداری می شد، باشد. ریشه این اسطوره به جزیره بزرگ یونان، در بقایای سایت باستان شناسی گورتین، برمی شود. اما شما امروزه در آن غولی با سر گاو و بدن انسان نمی بینید و تنها چیزی که مشاهده می کنید، یک باغ هزارتو در نزدیکی هراکلیون است. تجربیات و نظرات خود را در مورد یاغ های تو در توی دنیا با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1946

به "طراحی ویلا کلاسیک: باغ های هزارتوی جادویی دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا کلاسیک: باغ های هزارتوی جادویی دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید