برای کدگذاری نیاز نیست ریاضیدان باشید ، شاخصی قوی برای یادگیری کدنویسی

به گزارش مجله تار و سه تار، تحقیقات جدید نشان می دهد که استعداد طبیعی برای یادگیری زبان ها بیشتر از آنکه شاخصی برای قوی تر بودن دانش ریاضی و عددی باشد، شاخص قوی تری برای یادگیری برنامه نویسی است.

برای کدگذاری نیاز نیست ریاضیدان باشید ، شاخصی قوی برای یادگیری کدنویسی

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، تحقیقات جدید در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که استعداد طبیعی برای یادگیری زبان ها بیشتر از آنکه شاخصی برای قوی تر بودن دانش ریاضی و عددی باشد، شاخص قوی تری برای یادگیری برنامه نویسی است. زیرا موقعی که کدنویسی می کنید، باید زبان دومی هم بلد باشید. برای دانستن زبان دوم باید لغات و گرامر آن زبان را هم بدانید تا بتوانید ارتباط برقرار کنید و منظورتان را به طرف مقابل بفهمانید.

عملکرد های شناختی دیگری مانند حل مساله و استفاده از حافظه هم که به هر دو وابسته هستند، نقش های کلیدی ایفا می کنند. خیلی از موانعی که سر راه برنامه نویسی وجود دارد، از دروس پیش نیاز گرفته تا کلیشه هایی که یک برنامه نویس خوب باید داشته باشد، حول این محور متمرکز است که برنامه نویسی تا حد زیادی به توانمندی های ریاضیاتی بستگی دارد.

اما اصل قضیه این است که یادگیری برنامه نویسی کار دشواری است و اگر می خواهید موقعیت شغلی مناسبی داشته باشید باید مهارت کافی در آن پیدا کنید. محققان توانایی های عصبی شناختی شماری از افراد را هم زمان با یادگیری زبان برنامه نویسی Python بررسی کردند. این افراد شرکت کننده درس ها و آزمون های این برنامه را تکمیل کرده بودند. محققان اعلام کردن افرادی که برنامه نویسی پیتون را سریع تر و با دقت بیشتری یاد گرفتند، توانایی های قوی تری در زبان آموزی و حل مساله دارند.

یادگیری کدگذاری موقعیت های شغلی و آموزشی زیادی را پیش روی شما می گذارد. کدگذاری ارتباط تنگاتنگی با ریاضی و مهندسی دارد. دانشجویان در دوره های برنامه نویسی در سطح دانشگاه باید ریاضی پیشرفته بگذرانند تا بتوانند در برنامه نویسی پیروز عمل کنند و در کنار آن خواندن علوم کامپیوتر و بخش های مهندسی برای آن ها الزامی است.

تحقیقات دیگر هم نشان می دهند تا زمانی که این کلیشه ها درباره برنامه نویسی وجود دارد که بیشتر به عنوان یک توانمندی مردانه شناخته می شود، زنان از وارد شدن به آن صرف نظر می کنند. اما باید بدانید که برنامه نویسی هرگز وابسته به این توانمندی ها نیست و بیشتر به زبان آدمی بستگی دارد. در واقع، اگر راحت تر بخواهیم بگوییم، برنامه نویسی، خلق معنا با قرار دادن نماد ها کنار یکدیگر براساس راه های قانونمند تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 832

به "برای کدگذاری نیاز نیست ریاضیدان باشید ، شاخصی قوی برای یادگیری کدنویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کدگذاری نیاز نیست ریاضیدان باشید ، شاخصی قوی برای یادگیری کدنویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید