بیشترین بهره وری در کارمندان شاد

به گزارش مجله تار و سه تار، دانشگاه آکسفورد با همکاری شرکت های بریتانیایی بین المللی، ارتباطی قطعی بین شادی و بهره وری پیدا نموده است.

بیشترین بهره وری در کارمندان شاد

به گزارش خبرنگار یک مطالعه گسترده که در طی 6 ماه اجرا شده؛ درباره شادی و بهره وری نشان داده است که شاغلان شاد 13 درصد بازده بیشتری دارند.

دی نوی پروفسوردانشگاه آکسفورد گفت: ما دریافتیم که وقتی کارگران شادتر هستند، با برقراری تماس بیشتر در هر ساعت کاری سریعتر کار می نمایند و مهمترازهمه، تماس های بیشتری را به فروش تبدیل می نمایند.

محققان اظهار داشتند: گرچه ارتباط بین شادی و بهره وری غالبا مورد بحث قرار گرفته است، اما مطالعه آن ها اولین شواهد محکم برای اثبات این رابطه است.

4 گیاهی که سلامتی تان را به خطر می اندازد

دی نوی گفت: به نظر می رسد فضای پیشرفت قابل توجهی برای کارمندان شاد در محل کار وجود دارد. اگرچه این موضوع به نفع کارمندان است، اما به وضوح به نفع کارفرمایان نیز هست.

در طی این تحقیق از کارگران خواسته شد تا با پنج صورتک حالات شادی خود را از خیلی ناراحت تا بسیار خشنود بصورت هفتگی و تا شش ماه نشان دهند. اطلاعات مربوط به پیگیری، تماس های فروش و رضایت مشتری همراه با ساعات کاری و زمان تعطیلات کارمندان آنالیز شد. محققان این اطلاعات را در کنار داده های اداری در خصوص خصوصیات کارگران، برنامه های کاری و بهره وری جمع آوری کردند. این مطالعه در شرایط آب و هوای محلی انجام شد و از رابطه منفی و تعیین بین هوا و شادی کارمندان پرده برداشت.

محققان دریافتند که کارمندان شاد از همکاران ناراضی خود ساعات بیشتری کار نمی نمایند، بلکه آن ها در همان ساعات کاری سعی می نمایند بهره وری بیشتری داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 471

به "بیشترین بهره وری در کارمندان شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین بهره وری در کارمندان شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید