بیش از 4 میلیون انگلیسی برای باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا طومار امضا کردند

به گزارش مجله تار و سه تار، بیش از 4 میلیون نفر از مردم بریتانیا با امضای طوماری دیگر خواهان برگزاری مجدد همه پرسی خروج از اتحادیۀ اروپا شده اند.

بیش از 4 میلیون انگلیسی برای باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا طومار امضا کردند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی،هواداران باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا در این طومار خواهان تغییر قانون همه پرسی شده اند؛ آنها معتقدند که باقی ماندن یا خارج شدن از اتحادیۀ اروپا باید با بیش از 60 درصد آراء نهایی گردد و خاطر نشان کردند که حضور مردم پای صندوق های رأی کمتر از 75 درصد بوده است.

آنها می گویند در صورتی که حضور مردم پای صندوق های رأی کمتر از 75 درصد باشد، پیروزی باید با حداقل 60 درصد آراء حاصل گردد.

مجلس انگلیس موظف است طومارهایی را که بیش از 100 هزار امضا دارد، مورد بحث و آنالیز قرار دهد و به همین دلیل قرار است مجلس برای آنالیز این موضوع روز دوشنبه تشکیل جلسه دهد.

این طومار تا به امروز به امضای 4 میلیون و 144 هزار نفر از مردم بریتانیا رسیده است.

این طومار در ابتدا پیش از برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا در تاریخ سوم تیر و از سوی هواداران خروج از این اتحادیه راه اندازی شده بود. در این همه پرسی که با مشارکت 72 درصدی مردم همراه بود، حدود 52 درصد از مردم به خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا رأی دادند.

در همین حال اولیور هیلی از هواداران خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، که این طومار را راه اندازی نموده بود، اکنون معتقد است که هواداران باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا طومار وی را ربوده اند.

لازم به ذکر است، مجلس عوام بریتانیا این طومار را آنالیز می نماید اما به واقع این مجلس قدرت تصمیم گیری دربارۀ برگزاری همه پرسی مجدد را ندارد و این دولت است که باید دربارۀ این موضوع تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

پیشتر سخنگوی دولت بریتانیا گفته بود باید به آراء اتخاذ شده دربارۀ خروج از اتحادیۀ اروپا احترام گذاشت و براساس قوانینی که به تأئید مجلس رسیده، نتایج این همه پرسی را نمی توان تغییر داد.

بعلاوه وزارت امور خارجه بریتانیا نیز پس از برگزاری همه پرسی سوم تیرماه در بیانیه ای بیان کرد: این همه پرسی یکی از بزرگترین جلوه های دموکرسی در تاریخ بریتانیا بوده است و بیش از 33 میلیون نفر آراء خود را به صندوق انداختند.

این اولین طومار بریتانیایی ها برای برگزاری همه پرسی مجدد نیست؛ پیشتر نیز بیش از 4 میلیون نفر از مردم این کشور با امضای طوماری مشابه خواهان برگزاری همه پرسی مجدد برای خروج از اتحادیۀ اروپا شده بودند؛ اما دولت بریتانیا در تاریح 19 تیر به طور رسمی با این درخواست مخالفت کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 740

به "بیش از 4 میلیون انگلیسی برای باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا طومار امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 4 میلیون انگلیسی برای باقی ماندن در اتحادیۀ اروپا طومار امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید