تور ارزان اروپا: تایید استفاده اضطراری از قرص کرونا در اتحادیه اروپا

به گزارش مجله تار و سه تار، آژانس دارویی اتحادیه اروپا مجوز استفاده اضطراری از داروی ضد ویروسی کرونا فراوری شرکت مِرک را صادر کرد.

تور ارزان اروپا: تایید استفاده اضطراری از قرص کرونا در اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، آژانس دارویی اتحادیه اروپا روز گذشته (آدینه) قرص ضد ویروسی شرکت مرک را که برای درمان بیماری کووید-19 فراوری شده، مورد تایید قرار داد و بدین ترتیب پزشکان می توانند این دارو را برای شرایط اضطراری تجویز نمایند.

با تایید آژانس دارویی اتحادیه اروپا کشور های اروپایی به ابزار دیگری برای درمان موارد شدید بیماری کووید-19 مجهز خواهند شد، اگرچه این دارو که مولنوپیراویر نامگذاری شده برای عرضه تجاری در اتحادیه اروپا تایید نشده است.

طبق اعلام این آژانس، داروی مولنوپیراویر را می توان برای بزرگسالان مبتلا به کووید-19 که به اکسیژن درمانی احتیاج ندارند و در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، تجویز کرد.

توصیه می گردد که دارو ظرف پنج روز از آغاز علائم، تجویز و به مدت پنج روز و روزی دو نوبت مصرف گردد.

آژانس تنظیم مقررات دارویی و محصولات بهداشتی انگلیس اوایل این ماه به عنوان اولین کشور، مصرف داروی مولنوپیراویر را تایید کرد.

هرچند تنظیم نمایندگان مقررات دارویی ایالات متحده هنوز در حال آنالیز این دارو هستند، اما گفته شده که دولت جو بایدن پیش از این به خرید 3.1 میلیون دوره کامل این قرص به ارزش حدود 2.2 میلیارد دلار اقدام نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1836

به "تور ارزان اروپا: تایید استفاده اضطراری از قرص کرونا در اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: تایید استفاده اضطراری از قرص کرونا در اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید