تجربه ارزشمند یک شکست برای مدعی سنگین وزن کشتی

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، امین طاهری یکی از آزادکاران سنگین وزن اردوی تیم ملی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان کشتی، می تواند به زودی جانشین بزرگان این وزن باشد. وی بعد از درخشش در رقابتهای انتخابی تیم ملی که سال گذشته برگزار گردید، سیر صعودی و پیشرفت قابل توجهی داشت و همیشه خود را یکی از مدعیان کسب دوبنده تیم ملی برای حضور در المپیک می دانست. هر چند او رقبای توانمندی برای تصاحب دوبنده تیم ملی پیش رو دارد و باید همچنان برای تحقق اهداف المپیکی خود جهت نسبتاً سختی را پشت سر بگذارد.

تجربه ارزشمند یک شکست برای مدعی سنگین وزن کشتی

البته طاهری چندی پیش در رقابت های قهرمانی آسیا حضور یافت، اما با یک غافلگیری در ملاقات نیمه نهایی برابر حریفی از قرقیزستان ضربه فنی شد تا در نهایت به ملاقات رده بندی برود و به مدال برنز آسیا بسنده کند. هر چند طاهری متحمل شکست غیرقابل پیش بینی و عجیبی شد، اما به گفته خودش، این شکست در آوردگاه آسیایی، تجربه تلخ اما ارزشمندی برای رویدادهای مهمتر آینده است.

امین طاهری در این خصوص گفت: به هیچ عنوان قصد توجیه آن اشتباه و غافلگیری را ندارم، اما من در شرایطی به رقابت های قهرمانی آسیا رفتم که تا چند روز قبل، نام من در لیست مسافران قزاقستان نبود. من به تازگی از تورنمنت بین المللی جام دانکلوف به ایران بازگشته بودم و خیلی غیرمنتظره دیدم که دوباره در لیست اعزام به آسیایی قرار گرفتم. البته دلیل این موضوع هم مثبت شدن تست کرونای امیرحسین زارع ملی پوش سنگین وزن بود که به همین دلیل از سفر به قزاقستان بازماند.

این مدعی سنگین وزن معتقد است شرایط بدنی ایده آلی برای حضور در مسابقات آسیایی را نداشته، چراکه خستگی حضور در جام دانکلوف و سپس پرواز طولانی باعث افت آمادگی او شده بود، اما به هر حال انگیزه بالایی برای کسب مدال طلا در قهرمانی آسیا داشت که در اثر یک غافلگیری آن را از دست داد.

طاهری در مورد دلایل این شکست عجیب برابر حریف قرقیز هم گفت: از ابتدای کشتی با ذهنیت پیروزی قاطع و کسب نتیجه 10 بر صفر به میدان رفتم. همین موضوع کمی بر فرایند روحی روانی من تأثیر گذاشت و متأسفانه آن اشتباه را مرتکب شدم که امیدوارم این اشتباهات عظیم را در هیچ مبارزه دیگری تکرار نکنم. به نظر من کسی که مدعی مدال و عناوین جهانی و المپیک است، به هیچ عنوان نباید مرتکب چنین اشتباهاتی، حتی اشتباهات کوچک گردد.

وی در سرانجام وقوع این اشتباه و شکست را در میدان خوبی قلمداد کرد و گفت: باید از این اتفاق درس بگیرم و البته معتقدم این شکست در جایی مثل قهرمانی آسیا گریبانگیر من شد که حالا می توانم نقاط ضعفم را برای میادین مهم و عظیم آینده رفع کنم.

به گزارش خبرنگاران، هر چند کشتی آزاد ایران توانست هر 6 سهمیه بازی های المپیک را کسب کند، اما دغدغه های کادر فنی با معین شدن تکلیف سهمیه های المپیک هنوز تمام نشده و غلامرضا محمدی و همکارانش در نظر دارند بعضی گزینه های ترکیب تیم اعزامی به المپیک را در جام زیلکوفسکی لهستان محک بزنند. به همین دلیل بعضی از آزادکاران منتخب کادر فنی از جمله امین طاهری در وزن 125 کیلوگرم اواسط خرداد ماه راهی جام زیلکوفسکی لهستان خواهند شد تا در آخرین میدان تدارکاتی قبل از المپیک به مصاف رقبای خود بفرایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1559

به "تجربه ارزشمند یک شکست برای مدعی سنگین وزن کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ارزشمند یک شکست برای مدعی سنگین وزن کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید