تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند در سال 2019

به گزارش مجله تار و سه تار، امروزه تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند در سال 2019 به دلیل رویه انجام سهل نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند در سال 2019

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، کشور هلند به پایتختی آمستردام یکی از کشورهای جذاب در مورد اعزام دانشجو است که از هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی نیز برخوردار می باشد. ساختار و مبنای سیستم آموزش در کشور هلند بر پرورش نیروی انسانی بخصوص پرورش افراد برای ورود به بازار کار به زبان انگلیسی می باشد.

از سایر مزیت های که باعث شده تحصیل و اعزام دانشجو به هلند با استقبال روبرو گردد، ارائه طیف گسترده ای از رشته ها به زبان انگلیسی و با ارائه مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6 می باشد. شهریه دانشگاه های کشور هلند در مورد ادامه تحصیلات از سایر اهم مواردی می باشد که دانشجویان می بایست مدنظر قرار دهند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های کشور هلند در مقطع لیسانس به میزان 7.000 یورو و در مقطع فوق لیسانس به صورت میانگین 17.000 یورو در سال می باشد. اخذ بورسیه یا یاری هزینه های تحصیلی در تمامی مقاطع در کشور هلند از دیگر امتیازات حائز اهمیت در همین باب می باشد که 5 سال گذشته از شرایط ایده آلی نیز برخوردار بوده است.

ساختار آموزش عالی در کشور هلند پس از دوره متوسطه به 2 بخش تقسیم می گردد که این دو بخش شامل مؤسساتی هستند که بیشتر در مقطع کارشناسی پذیرش را صادر می نمایند و نوع دوم مؤسسات آموزش عالی یا همان دانشگاه های کلاسیک در مورد تحصیلات هستند. بعضی از این دانشگاه ها نیز عبارتند از:

· دانشگاه آمستردام

· دانشگاه دلفت

· دانشگاه لیدن

· دانشگاه اوپن هلند

· دانشگاه اوترخت

· دانشگاه صنعتی تونته

· دانشگاه اراسموس روتردام

تحصیل دندانپزشکی در کشور هلند دارای امتیازات مثبت زیادی است. تحصیل در این دانشگاه ها در رشته های پزشکی در سطح بالای جهانی است و این دانشگاه ها از مدرن ترین و معتبرترین دانشگاه های بین المللی می باشند.

ساختار سیستم تحصیل دندانپزشکی در هلند 7 ساله می باشد. در 3 سال اول دوره لیسانس پزشکی در 3 سال دوم دوره فوق لیسانس پزشکی و سال آخر دوره کارورزی نهایی می باشد.

یکی از اصلی ترین مواردی که در مورد تحصیلات پزشکی در کشورهای خارجی می بایست مدنظر قرار داد، هزینه های تحصیل و زبان تحصیل می باشد. هزینه های تحصیل دندانپزشکی در هلند برای شهروندان اتحادیه اروپا EEA/ EU و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا EEA نیز متغیر می باشد.

شهریه برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا به میزان 6.000 الی 15.000 یورو در سال می باشد. امکان تحصیل دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی از سایر امتیازاتی می باشد که در قیاس با تحصیل در کشوری نظیر انگلستان نیز در رقابت می باشد.

زمان بندی و دوره های پزشکی در این کشور همانند انگلستان می باشد که همین موضوع باعث شده است که مدرک تحصیلی اخذ شده از این کشور با مدرک تحصیلی اخذ شده از انگلستان نیز برابری کند.

ارائه مدرک زبان انگلیسی و مدرک زبان هلندی از سایر مواردی می باشد که از اهمیت زیادی نیز برخوردار می باشد. دانشگاه گرونینگنن و دانشگاه ماستریخت، 2 دانشگاه در هلند هستند که سپری کردن دوره تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه ها نیز مهیا می باشد.

متقاضیانی که خواستار تحصیل دندانپزشکی در کشور هلند می باشند باید بدانند که در سال آخر یا همان دوره کارورزی باید تسلط کامل به زبان هلندی نیز داشته باشند.

امکان کار حین تحصیل در کشور هلند از دیگر مواردی می باشد که دانشجویان بین المللی نیز می توانند در مورد پوشش هزینه های زندگی از آن برخوردار شوند.

میزان مجوز کار حین تحصیل در هلند برای دانشجویان خارجی به میزان 16 ساعت در هفته است که در یک دسته از رشته های خاص به میزان 20 ساعت در هفته در نظر گرفته شده است.

ازجمله دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت در هلند عبارتند از:

· دانشگاه روتردام

· دانشگاه آمستردام

· دانشگاه توئین

· مرکز آکادمیک دندانپزشکی آمستردام

· دانشگاه لیدن

· دانشگاه گرونگین

تحصیل داروسازی در هلند نیز از دیگر مواردی می باشد که هر ساله متقاضیان خاص به خود را نیز دارد.

همان طور که می دانید داروسازی از جمله مشاغل پردرآمد می باشد. تحصیل داروسازی در هلند نیز از این قانون مستثنا نمی باشد و درمجموع می توان گفت که میزان درآمد یک داروساز در کشور هلند در یک ماه 4.864 یورو می باشد.

متقاضیان تحصیل در این رشته می بایست با ارائه دیپلم 12 ساله و قبولی در آزمون ورودی نسبت به اخذ پذیرش اقدام نمایند. نمره لازم جهت قبولی هرساله متفاوت است و طبق آمار منتشر شده در سال 2019 این میزان به کمتر از 35% شرکت نمایندگان رسیده است. هزینه های تحصیل در رشته داروسازی در هلند به میزان 17.000 الی 20.000 یورو در سال می باشد.

در حال حاضر بیش از 2.000 دانشجوی خارجی در رشته داروسازی در این کشور مشغول به تحصیل می باشند و می توان گفت که این آمار در قیاس با سال های گذشته به میزان 50% افزایش داشته است.

دانشجویان داروسازی در هلند می بایست پس از اتمام دوره تحصیل از دانشگاه ، دوره های کارورزی شش ماهه را سپری نمایند که این دوره ها را باید در 3 داروخانه متفاوت بگذرانند.

هزینه زندگی در هلند از 650 الی 1000 یورو در ماه می باشد که بیشترین میزان را هزینه مسکن به خود اختصاص داده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به هدایت دانشجویان و متقاضیان در مورد تحصیل و اعزام دانشجو به هلند و اقصی نقاط جهان می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 578

به "تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل و اعزام دانشجو به کشور هلند در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید