تسلا S؛ سریع ترین خودروی برقی دنیا

به گزارش مجله تار و سه تار، تسلا S یکی از پر فروش ترین سدان های شرکت تسلا و بعلاوه خودروهای برقی در سراسر دنیا است که تا دسامبر سال 2019 معادل حدود 158 هزار دستگاه از آن فقط در بازار ایالات متحده به فروش رسیده است.

تسلا S؛ سریع ترین خودروی برقی دنیا

این محصول شرکت خودروسازی تسلا به تازگی توانسته است در پیست اتومبیل رانی نوربورگرینگ آلمان، رکورد سریع ترین خودروی برقی دنیا را شکسته و از آن خود کند. این خودرو در طول ثبت رکورد خود توانسته است به سرعت 278 کیلومتر بر ساعت معادل 173 مایل بر ساعت دست یابد. رکورد قبلی سریع ترین خودروی برقی دنیا هم مربوط به پورشه تایکان توربو است که در سال 2019 به ثبت رسانده بود.

نکته حائز اهمیت این است که گفته می گردد هیچ تغییری برای بالابردن قدرت این خودرو در آن انجام نشده است. این خودرو دقیقاً به همان شکلی که از کارخانه ترخیص شده، در پیست اتومبیل رانی حرکت نموده است.

در حال حاضر با وجود رقبایی از کمپانی های معروف نظیر آئودی جی تی ترون و پورشه تایکان، همچنان تسلا S سربلند از آزمون های مختلف بیرون آمده و کیفیت خود را به مشتریان اثبات نموده است.

تسلا S از 2 موتور الکتریکی 3 فاز ac (هر محور یک موتور) با قدرت ترکیبی 825 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 1300 نیوتن متر برخوردار است. یک گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.

در چند سال آینده تعداد مدل های تولیدی تسلا بسیار متفاوت تر از آن چیزی خواهد بود که امروز می بینیم. مینی بوس های الکتریکی، تراک ها و شاسی بلندهای کوچک تر همگی در حال توسعه هستند. قیمت این مدل 130 هزار دلار است

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2033

به "تسلا S؛ سریع ترین خودروی برقی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا S؛ سریع ترین خودروی برقی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید