تغییر 30 وزیر و مشاور وزیر در دولت جدید فرانسه

به گزارش مجله تار و سه تار، امانوئل مکرون 30 وزیر و مشاور وزیر را برای کابینه دولت فرانسه معرفی کرد.

تغییر 30 وزیر و مشاور وزیر در دولت جدید فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) 30 وزیر و مشاور وزیر عضو دولت به ریاست نخست وزیر جدید را معرفی کرد.

این معرفی 72 ساعت پس استعفای ادوارد فیلیپ و انتخاب ژان کاستکس به عنوان نخست وزیر جدید فرانسه توسط امانوئل مکرون صورت گرفت. اعضای جدید معرفی شده برای شورای وزیران فرانسه شامل 16 وزیر و 14 مشاور وزیر است.

سمت های دبیر کل که عضو دولت فرانسه هستند نیز اواخر هفته معرفی می شوند. در معرفی جدید؛ ژرار درمنن 37 ساله که پیش از این وزیر دارایی بود به عنوان وزیر کشور انتخاب شده است. کریستف کاستانه که عملکرد بسیار بدی داشت از دولت کنار گذاشته شده است. همچنین اریک دوپون مورتی، وکیل جنجالی به عنوان وزیر دادگستری به دولت فرانسه راه یافته است.

ژان ایو لودریان، فلورانس پارلی و برونو لومر نیز کماکان وزرای امور خارجه، دفاع و اقتصاد باقی مانده اند. بر اساس نظر کارشناسان مکرون با این خانه تکانی گسترده در دولت میخواهد محبوبیت از دست رفته خود را بازیابد تا بتواند خود را برای انتخابات 2022 آماده کند. عده دیگری از کارشناسان نیز بر این باورند این تغییرات تنها جابه جایی افراد است و هیچ گونه تغییری در سیاست های الیزه و شخص مکرون رخ نخواهد داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1033

به "تغییر 30 وزیر و مشاور وزیر در دولت جدید فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر 30 وزیر و مشاور وزیر در دولت جدید فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید