تقاضای دانش بنیان ها برای دریافت وام ظرف 3 روز آنالیز می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، مهدی محمدی در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان، خلاق و استارت آپها برای جبران ضرر و زیان ناشی از بحران کرونا گفت: ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از فروردین ماه 99 یک لاین تخصصی برای آنالیز شرایط شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه دیجیتال که در دوران کرونا، متحمل ضرر و زیان شده اند، ایجاد نموده است.

تقاضای دانش بنیان ها برای دریافت وام ظرف 3 روز آنالیز می گردد

وی ادامه داد: آنالیز های انجام شده از شرایط کسب و کارهای این بخش در دوران شیوع کرونا نشان داد که کسب و کارهای مربوط به گردشگری، فروش بلیط، صنایع خلاق و استارت آپهای مرتبط با فروش سینما، تئاتر و موسیقی در این دوران با افت شدید روبرو شده و احتیاجمند دریافت یاری و تسهیلات هستند.

محمدی اضافه نمود: نحوه ارزیابی کسب و کارهای آنلاین و میزان افت و یا رشد آنها به آسانی و بر مبنای معیارهایی چون میزان بازدید از وب سایت، رتبه بندی در الکسا، تعداد دانلود اپلیکیشن و یا شرایط استفاده روی اپلیکیشن های مرجع قابل تشخیص است و از این طریق ارائه تسهیلات مورد احتیاج در صورت درخواست، انجام می گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه برای حوزه های غیر آنلاین این موضوع کمی سخت تر می گردد و ما با ایجاد یک کارگروه سعی نموده ایم که مسائل این بخش را شناسایی نموده و از آنها حمایت کنیم، گفت: در این کارگروه درخواستهای شرکت های دانش بنیان و خلاق حوزه دیجیتال که احتیاجمند یاری هستند را آنالیز نموده و تسهیلات در اختیارشان می گذاریم.

وی اضافه نمود: این درخواست ها پس از ارسال، حداکثر ظرف مدت 3 روز مورد آنالیز قرار می گیرد و تسهیلات به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت مستقیم و یا به وسیله سایر صندوق های وابسته به معاونت علمی در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد.

محمدی اضافه نمود: تا به امروز نیز به بعضی از شرکتهای عظیم این حوزه که به دلیل بحران کرونا با مشکل روبرو شدند تسهیلات چند میلیاردی در قالب وام کم بهره واگذار کردیم.

وی مهمترین هدف از این مدل حمایتی را جلوگیری از تعدیل نیروی این شرکتها به دلیل مسائل مالی مطرح کرد و گفت: برای این تسهیلات سقفی نگذاشته ایم اما یکی از شاخص هایی که برای تخصیص وام با بهره کم برای این شرکت ها درنظر گرفته شده، این است که نباید تعدیل نیرو در این شرکت ها اتفاق بیفتد. اما در صورتی که تعدیل نیرو به دلیل مسائل مالی ناشی از بحران کرونا انجام شده باشد، وام با بهره بانکی در اختیارشان قرار می گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی نحوه بازپرداخت این تسهیلات را به مدت 18 تا 36 ماه و با یک دوره تنفس 6 ماه تا یک سال بیان کرد و اضافه نمود: شرکتهای متضرر از بحران کرونا، می توانند درخواست دریافت تسهیلات خود را به صورت مستقیم به این ستاد اعلام نموده و یا به وسیله معاونت سیاستگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال نمایند.

به گفته محمدی، ارائه این تسهیلات به کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق حوزه دیجیتال فعلا ادامه دارد، چرا که مسائل بسیاری از این کسب و کارها به تازگی شناسایی و احصا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 987

به "تقاضای دانش بنیان ها برای دریافت وام ظرف 3 روز آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای دانش بنیان ها برای دریافت وام ظرف 3 روز آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید